شناسهٔ خبر: 66893051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

برگزاری کنگره شهدا یک فعالیت عمیق، هنرمندانه و ماندگار برای شهدا است

رئیس سازمان حفظ آثار‌ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: برگزاری کنگره شهدا یک فعالیت عمیق، هنرمندانه و ماندگار برای شهدا است که همه در برگزاری این کنگره‌ها تکلیف محور ورود پیدا می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت حیدریه، سردار عبدالرضا آزادی‌ در دومین نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره ۲۱۶۲ شهید دیار پیشتازان انقلاب اسلامی شهید حاج عبدالحسین برونسی منطقه تربت‌حیدریه اظهار کرد: برگزاری کنگره شهدا یک فعالیت عمیق، هنرمندانه و ماندگار برای شهدا است که کسی در برگزاری این کنگره‌ها منتظر پول نیست و همه تکلیف محور ورود پیدا می کنند.

وی افزود: انتظار این است که برای شهدا بهترین اثر خلق شود، در عین حال برای انتقال پیام شهدا از زبان هنر استفاده شود که انواع آن اعم از فیلم و سریال و کتاب و حتی نقاشی است، لذا باید این پیام شناخته شود و به همگان بشناسانیم.

رئیس سازمان حفظ آثار‌ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج بیان کرد: مهم‌ترین رسالت برگزاری کنگره‌ها جریان‌سازی حرکت شهدا با زبان هنر است که باید جریان فکری و عملی و میراث ارزشمند گذشته به جوان امروز منتقل شود.

وی اعلام کرد: جریان‌سازی بدان معناست که ذهن نوجوان و جوان در مسیر شهدا و حماسه رزمندگان اسلام باشد و همه خانواده‌ها با این مسئله آمیخته شوند.

آزادی خاطر نشان کرد: کتاب‌هایی که در کنگره شهدا به چاپ می رسد باید حاوی محتوای مخاطب پسند و دارای قصه باشند که مخاطبین با رغبت این کتاب را بخوانند.

وی با تاکید بر اینکه اکثر فعالیت‌های کنگره شهدا در قالب هنر تهیه و تدوین شود، اذعان داشت: باید کار فاخر و ماندگاری انجام شود، چون آنچه که می‌ماند، آثار فاخر هست و این همان اقدام جریان‌ساز است.

رئیس سازمان حفظ آثار‌ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج توضیح داد: برگزاری کنگره شهدا یعنی یک کار هنرمندانه، جریان‌ساز، عمیق و فراگیر و استعداد هایی ممکن است در این خطه باشد که در سایر نقاط کشور نباشد، لذا با کشف استعدادها در این مسیر می‌توان یک کار ماندگار به یادگار گذاشت.

نظر شما