شناسهٔ خبر: 66890196 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

گزيده اي از اخبار روزانه آموزش و پرورش در رسانه‌ها/ هفتم خرداد 1403

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، روزانه در آموزش و پرورش، از کلاس‌های درس و مدارس تا ستاد، رخدادهای بسیار زیبا، معلمانه و در یک جمله رخدادهای خوب در حال وقوع است. وزارت آموزش و پرورش، روایتگر این اقدامات زیبا است .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،

رهبر انقلاب اسلامی: مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین باشد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز به کار مجلس دوازدهم، شکل‌گیری یک مجلس تراز را در گرو تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و رفتار جمعی صحیح و صبورانه در داخل قوه مقننه دانستند و تاکید کردند: مجلس باید همواره آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده همت‌ها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین جذب دل‌های مردم و سپاس بیدریغ آنها به واسطه خدمت به مردم و عمل صالح را مشمول پاداش الهی دانستند و خاطر نشان کردند: تشییع چند میلیونی رئیس جمهور فقید و همراهان عزیزش نمونه‌ای از این پاداش الهی است

بهره برداري از 32 هزار کلاس درس طی ۱۰۱۷ روز با حمایت رئیس جمهور شهید

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در نهضت بزرگ مدرسه سازی ایران به همت اعضای این خانواده بزرگ و حمایت همه جانبه ی دولت محترم  به طور ویژه شخص شهید جمهور عزیزما، در طی ۱۰۱۷ روز حدود ۳۲ هزار کلاس درس تقدیم دانش آموزان عزیز شد.

وي افزود: آقای رئیسی تنها رئیس جمهوری بودند که شخصا در تمام افتتاح‌های متمرکز ما حضور داشتندكه آخرین افتتاح ما با حضور شخص رئیس جمهور شهید ،  افتتاح مدرسه بزرگ روستایی در روستای خرماکلای شهرستان قائمشهر بود

 «ا‌جرای ‌رتبه‌بندی» و «اعمال سوابق تحصیلی» دو خدمت بزرگ شهید رئیسی در آموزش‌وپرورش

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و اعمال تاثیر قطعی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سراسری را دو خدمت بزرگ شهید رئیسی در وزارت آموزش و پرورش برشمرد.

نحوه مشاهده نسخه سوالات امتحانات نهايي خرداد ماه

نسخه سوالات آزمون های نهایی خرداد در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم از نیم ساعت پس از شروع آزمون با پس زمینه « مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش » در وبگاه این مرکز به نشانی azmoon.medu.ir قرار می گیرد. همچنین راهنمای تصحیح "غیر قابل استناد " آزمون، یک ساعت پس از پایان آزمون برای اطلاع، بررسی و اعلام نظر دبیرخانه راهبری کشوری دروس، گروه های آموزشی و دبیران در همان وبگاه منتشر می شود.

 اعلام نتایج آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی نیمه دوم خرداد

نتایج آزمون کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت‌بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود. ‌مقرر است تا پایان تیرماه‌ مراحل ارزیابی و مصاحبه انجام شود. افرادی که جذب شوند از اول مهر امسال وارد آموزش و پرورش و مدارس خواهند شد.

20خرداد؛ آخرین مهلت سنجش سلامت کلاس‌اولی‌ها

فرصت ثبت‌نام برای سنجش سلامت کودکانی که مهر امسال به پایه اول دبستان می‌روند تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ تمدید شد. ‌والدین نو‌آموزان باید ابتدا به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و فرم‌های لازم را تکمیل کنند

آغاز انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان از 8 خرداد ماه

«سامانه جامع آزمون سراسری» برای انتخاب کد رشته‌محل‌های دانشگاه فرهنگیان به‌صورت اینترنتی از روز سه‌شنبه 8 خرداد فعال خواهد شد و متقاضیان تا روز ‌شنبه 12 خرداد فرصت انتخاب رشته خواهند داشت. ‌شرکت‌‌کنندگان در آزمون‌ اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم سال 1403، به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی‌‌  sanjesh.org  مراجعه و با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری و با توجه به رشته محل‌های اعلام شده در دفترچه راهنمای مذکور، نسبت به انتخاب رشته‌محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

آغاز فرایند نوبت‌گیری جهش تحصیلی

‌فرایند نوبت‌گیری جهش تحصیلی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ آغاز شده و تا 20 خرداد1403 ادامه دارد و پس از پایان زمان اعلام شده سامانه بسته خواهد شد.‌‌افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir ‌و از قسمت خدمات سازمان‌های تابعه‌، سازمان آموزش و پرورش استثنایی نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

امروز آخرین مهلت ثبت نام با تاخیر داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری

مشاور سازمان سنجش با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر ثبت نام و ساعت ۲۴  امشب مهلت ثبت نام با تاخیر پایان می‌یابد و پس از آن ثبت نام جدیدی صورت نخواهد گرفت.گفت: داوطلبانی که مایل باشند از نمره آزمون سراسری ۱۴۰۲ برای انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳ استفاده کنند، باید در یکی از دو نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ ثبت نام کرده باشند.داوطلبان می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ را از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش به نشانی sanjesh.org  دریافت کنند.

دریافت مجوز فعالیت کودکستان از درگاه ملی مجوزها

به گفته مسئولان سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک براساس قانون، صدور کلیه‌ مجوزها‌ی کشور باید از طریق درگاه ملی مجوز‌ها صورت پذیرد و این فرآیند نیاز به ایجاد زیرساخت و هماهنگی‌هایی دارد.كه به‌محض ایجاد این امکان، اطلاع‌رسانی عمومی صورت می‌گیرد.  بنابراین موسسان کودکستان‌ها مي توانند هرگونه اطلاعات را از کانال‌های رسمی اطلاع‌رسانی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در پیام‌رسان‌ها با نشانی @smttk_ir یا کانال اطلاع‌رسانی واحد راهبری و نظارت بر مراکز تعلیم و تربیت کودک در پیام رسان شاد دنبال کنند.

 آغاز برنامه‌های کانون پرورش فکری برای تابستان

 مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن اعلام برنامه‌های کانون در تابستان سال جاری تاکید کرد: همزمان برای کودک سمپادی، کودک کار، کودکان ساکن در کانون اصلاح و تربیت، کودکان اتباع و... هم برنامه داریم و کارشناسان ما با آنها در ارتباط هستند.

وي ادامه داد: حتما نهادهای دیگر هم برای تابستان برنامه دارند اما ما اولین نهاد هستیم. در استان‌های گرمسیری برنامه‌ها از امروز آغاز می‌شود و تا ۲۰ خرداد سایر استان‌ها اضافه می‌شوند.

نظر شما