شناسهٔ خبر: 66887089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید در جامعه تبیین شود

گناوه -امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه جامعه به تبیین ابعاد جامع شخصیت امام راحل نیاز دارد، گفت: امروز نسل جوان جامعه ما باید با ابعاد گوناگون زندگی امام خمینی (ره) بیشتر آشنا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی دوشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اظهار داشت: خرداد ماه در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی یادآور حوادث تلخ و شیرینی که می‌تواند برای همه درس آموز باشد.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه سوم خرداد مزین به نام، روز فتح و آزادسازی خرمشهر و یادآور عملیات غرور آفرین بیت المقدس است، گفت: روز سوم خرداد، از روزهای به یادماندنی، ماندگار و شیرین در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه جهارم خرداد روز دزفول و مقاومت در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است، گفت: دزفول از شهرهایی که در هشت سال دفاع مقدس مقاومت کرد و مردم آن شهر با وجود آنکه دشمن بعثی بیش ۱۷۶ موشک و هزاران راکت و خمپاره و توپ به این شهر شلیک کرد، که دزفول به شهر موشک‌ها معروف شد، اما مردم مقاومت و ایثارگری کردند و در تاریخ ماندگار شدند.

اتحاد و انسجام اجتماعی از برکات شهیدان خدمت

امام جمعه گناوه با اشاره به حادثه جانسوز شهادت رئیس جمهور و همراهانش گفت: شهادت رئیس جمهور و همراهانش در راه خدمت، گره گشایی و حل مشکلات مردم، سوم خرداد سال ۱۴۰۳ را برای ما ایرانیان روزی تلخ، فراموش نشدنی همراه با حادثه جانکاه و جان سوز مبدل کرد اما خداوند الطافی به ملتی که سخت‌ترین حوادث را دیده‌اند عنایت می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با بیان اینکه پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانش حضور مردم در تشییع پیکرهای مطهر و مراسم آنها بی نظیر و استثنایی بود گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب این حضور گسترده زنده بودن ملت ایران را نشان داد و پیام این تشییع گسترده و عظیم تاریخی پیکر مطهر شهدا برای همه جهان این بود که ملت ایران نسبت به شعارها، اهداف و آرمان‌های انقلاب وفادار است.

امام جمعه گناوه گفت: ایجاد وحدت، اتحاد و افزایش انسجام اجتماعی و ایجاد الگو برای مسئولان از برکات شهادت شهیدان خدمت و تشییع باشکوه پیکر مطهر آنها است.

 ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید در جامعه تبیین شود

وی با اشاره به برخی دستاوردهای داخلی و بین المللی دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم در عمر کوتاه ۳۳ ماهه در حوزه‌های داخلی و خارجی دستاوردهای زیادی داشته است که با تلاش‌های خدمتگزاران و شهدا برای رفع مشکلات مردم انجام شده بودند.

وی با تقدیر از برگزاری برنامه‌های ایام شهادت رئیس جمهور و همراهانش در شهرستان بیان کرد: در شهرستان گناوه برنامه‌های بسیار خوب، معنوی و ارزشمند برگزار شد و بازاریان نیز همراه با همه آحاد جامعه در روز تشییع پیکر مطهر شهدا اقدام به تعطیلی بازار کردند که این همراهی و همبستگی قابل تقدیر است.

نامگذاری خیابان یا مکانی به نام شهدای خدمت در گناوه

امام جمعه گناوه بیان کرد: به پاس خدمات شهدا والامقام کمترین کار نامگذاری خیابان یا مکانی در شهرستان گناوه به نام شهدا خدمت و رئیس جمهور شهید خواهد بود که باید پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

امام جمعه گناوه با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد گفت: پانزدهم خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با بیان اینکه تکریم و تعظیم امام خمینی (ره) مصداق تعظیم شعائر الهی است گفت: جهان بشریت بعد از عصر معصومین شاید شخصیتی مانند امام راحل به خود ندیده است و شخصیت ایشان دارای ابعاد گوناگون بود.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه جامعه امروز ما به تبیین ابعاد جامع شخصیت امام راحل نیاز دارد، یادآور شد: امروز نسل جوان جامعه ما باید با ابعاد گوناگون زندگی امام خمینی (ره) بیشتر آشنا شوند و این شخصیت بیشتر در جامعه تبیین شود.

 ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید در جامعه تبیین شود

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های امام راحل یادآور شد: امام خمینی (ره) یکی از ممتازترین شخصیت‌های دوران تاریخ بشریت است که با اندیشه‌های الهی و تلاش‌های صادقانه خود مسیر تاریخ را دگرگون کرد و سر منشأ تحولات عظیمی در جهان و ایران اسلامی شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه ادامه داد: قلم، زبان، علم و اندیشه امام راحل و تمام وجود ایشان برای ما خیر و برکت است و توانست روح عزت را برای مسلمانان به ارمغان آورد و یک حکومت اسلامی بعد از عصر ائمه (ع) را تشکیل داد و اندیشه‌های ناب را در جامعه نهادینه کرد و یک نگرش دیگری در فقه شیعه ایجاد کند و ولایت فقیه را به عنوان اصلی ترین و رکن اصلی نظام به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نماز جمعه و حج ابراهیمی را احیا کرد، با قرآن، خدا و اهل بیت انس داشت و شب زنده داری، صلابت و توکل بر خدا از دیگر ویژگی‌های ایشان بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از ابعاد وجودی امام راحل برای ما روشن نشد، گفت: امام خمینی (ره) رهبری بود که نسبت به زخارف دنیا بی اعتنا بود و زهد، ساده زیستی ایشان برای همه ما درس است.

 ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید در جامعه تبیین شود

درایت و مدیریت بی نظیر رهبری

امام جمعه گناوه گفت: اگر چه روز ارتحال امام راحل، برای همه ما سخت بود و همه دوستداران انقلاب نسبت به آینده نظام و انقلاب نگران بودند اما مجلس خبرگان رهبری با درایت یکی از نقش‌های اساسی و کلیدی خود در تعیین مقام معظم رهبری به عنوان رهبر نظام اسلامی را انجام داد و خداوند این نعمت بزرگ را به ما عنایت فرمود.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب در برابر همه حوادث به ویژه حادثه اخیر همانند یک کوه با صلابت ایستاد و این صلابت و هدایت‌ها و دلگرمی‌هایی که به ملت دادند و با درایت و مدیریت بی نظیر ایشان، هیچ گونه خللی در اداره کشور ایجاد نشد.

جمع آوری بنر اموات در سطح شهر

وی با اشاره موضوع تکدی گری در سطح شهرستان گفت: این موضوع باید از سوی دستگاه‌های ذی ربط پیگیری شود و با درایت خاص جمع آوری شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه بیان کرد: جمع آوری بنر اموات در سطح شهر مصوبه شورای فرهنگ عمومی است که متأسفانه بعد از یک دوره بار دیگر رواج یافت و باید با درایت لازم توسط دستگاه‌های مربوطه نسبت به اجرای مصوبه اقدام شود.

وی با اشاره به ممنوعیت استفاده از اسلحه در شادی‌ها و مراسم سوگواری گفت: با توجه به بروز حوادث ناگوار در مراسم که از اسلحه استفاده می‌شود باید مجوز سلاح کسانی که این گونه اعمال را مرتکب می‌شوند سلب و بر اساس قانون برخورد شود تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

نظر شما