شناسهٔ خبر: 66885113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین خبر داد

برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو-معلم در قزوین

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین از برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو-معلم استان قزوین خبر داد و گفت: این اجلاسیه فردا سه‌شنبه هشتم خرداد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حمیدرضا مشهدی بعدازظهر امروز _دوشنبه هفتم خرداد_ در نشست خبری نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو-معلم استان قزوین اظهار کرد: شهدای دانشجو معلمان شایسته شهادت بودند و با توجه به ضرورت تربیت و آموزش معلمانی که تا ۳۰ سال آینده تعلیم اصولی فرزندان ما را برعهده بگیرند، در همین راستا هم اجلاسیه شهدا با محورهای امیدآفرینی و تربیت دینی و اخلاقی با برگزار شدن این اجلاسیه تقویت خواهد شد.

وی افزود: فردا سه‌شنبه هشتم خرداد ساعت ۷:۱۵ این اجلاسیه برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با بیان اینکه مقدمات کار مهیا شده و بسیج دانشجویی همکاری خوبی در برگزاری این رویداد داشته است، گفت: اسناد و مدارک شهدا هم جمع‌آوری شده و از مردم ولایتمدار استان دعوت می‌کنیم در این اجلاسیه شرکت کرده و با شهدا تجدید بیعت کنند.

مشهدی با یادآوری اینکه غرفه شهیدان خدمت نیز در حاشیه این اجلاسیه برپا می‌شود و بسته‌های فرهنگی تهیه شده نیز میان شرکت‌کنندگان توزیع خواهد شد، ادامه داد: تاکنون در استان‌های گلستان، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد این کنگره برگزار شده و قزوین هم به عنوان چهارمین استان میزبان این رویداد معنوی و فرهنگی است.

وی یادآور شد: برای ماندگاری نام شهدا قرار است هفت ساختمان دانشگاه فرهنگیان را به نام شهدای دانشجو معلمان نامگذاری کنیم. پیام شهدا این است که مقام معظم رهبری را تنها نگذاریم و مساجد را خالی نکنیم و پایبند ارزش‌ها باشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان با ذکر اینکه ما هم امیدواریم به پیام و وصیت نامه شهدا عمل کنیم و رهرو آن‌ها باشیم، افزود: هفت دانشجو معلم شهید استان شامل حسین برزگر حیدری، علیرضا نوری، مرتضی شاه‌محمدی، جمشید گلی‌پور، تقی رحمانی، شمس‌الله شفیعی اصل و مرتضی رزازیان هستند.

مشهدی ادامه داد: شهدای دانشجومعلمان در ردیف افراد خاص بودند و در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کردند که وصیت‌نامه‌های فرهنگی دارند که تأمل در آن آموزنده است. مرحوم یزدان‌پناه هم از معلمان شاخص ابتدایی در قزوین بودند که در رژیم سابق تبعید شد و معلم معنوی فرهنگیان در بعد از انقلاب بودند.

نظر شما