شناسهٔ خبر: 66896793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین خبر داد؛

برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو-معلم در قزوین

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین از برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو-معلم استان قزوین خبر داد و گفت: این اجلاسیه فردا سه‌شنبه هشتم خرداد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ حمیدرضا مشهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ۷ خرداد در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همگانی است اما دانشجو معلمان وظیفه مهمتری در این امر دارند چرا که مسئولیت تربیت نسل‌ها بر عهده آنان است بنابراین باید سیره و روش شهدا را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه هزار و ۲۹ دانشجو معلم شهید و یک شهیده دانشجو معلم تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است در این باره وظیفه مهمی بر گردن دارد. کنگره هزار و ۳۰ شهید دانشجو معلم سال آینده در سطح کشوری برگزار خواهد شد و اکنون نیز تحت عنوان اجلاسیه دانشجو معلم در همه استان‌ها در حال برگزاری است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین خاطرنشان کرد: اجلاسیه استانی کنگره ۱۰۳۰ شهید دانشجو معلم تا کنون در گلستان، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است و ما نیز چهارمین استانی هستیم که این اجلاسیه را برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اجلاسیه استانی کنگره شهدای دانشجو معلم در استان قزوین به یاد هفت شهید دانشجو معلم در قزوین برگزار می‌شود، شهید مرتضی رزازیان، شهید مرتضی شاه محمدی، شهید علیرضا نوری، شهید تقی رحمانی، شهید جمشید گلی‌پور، شهید حسین برزگر حیدری و شهید شمس‌الله شفیعی شهدایی هستند که روز سه شنبه هشتم خرداد ساعت ۱۵:۰۷ دقیقه به احترام این هفت شهید در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار خواهد شد.

مشهدی ادامه داد: شهدای دانشگاه فرهنگیان سه ویژگی داشتند از جمله اینکه دانشجو بودند، معلم بودند و سوم اینکه شهید شدند، دانشجویی که دانشگاه فرهنگیان قبول شده بودند حکم استخدامی داشتند و معاف از سربازی بودند اما علی‌رغم این موضوع با اراده خود به میدان رفتند و جان خود را فدای کشور کردند.

وی اظهار کرد: قریب به ۲ سال است برای جمع‌آوری اطلاعات شهدا، وصیت‌نامه و اسناد مربوط به این هفت شهید اقدام شده است و این اجلاسیه به نحو احسنت برگزار خواهد شد و از مردم شهیدپرور که همیشه نشان دادند پای ارزش‌های نظام هستند دعوت می‌کنیم با حضور در این اجلاسیه با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کنند، یکی از غرفه‌های این اجلاسیه به نام شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت نامگذاری شده و برای کودکان و خردسالان نیز غرفه خواهیم داشت و بسته فرهنگی نیز جهت توزیع آماده شده است.

مشهدی در پایان گفت: در سال گذشته در کشور قریب به ۹۰ هزار دانشجو معلم جذب شدند و در استان قزوین نیز هم اکنون ۲ هزار ۵۰۰ دانشجو از ۱۷ استان کشور در ۱۲ رشته مشغول تحصیل هستند. سال آینده ظرفیت جذب در دانشگاه فرهنگیان ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، هم اکنون جذب هیأت علمی در دانشگاه فرهنگیان بسیار سرعت گرفته و تا مهر ماه سال جاری نیز ۱۲ عضو هیأت علمی در قالب دکتر معلم به دانشگاه فرهنگیان قزوین اضافه خواهد شد.

خبرنگار: نیلوفر معصومی

انتهای خبر/

برچسب‌ها:

نظر شما