شناسهٔ خبر: 66904537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

یادواره ها موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: برگزاری یادواره ها موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ماندگاری یاد شهدا می شود. مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: برگزاری یادواره ها موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ماندگاری یاد شهدا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اولین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم به یاد هفت شهید والامقام عصر سه شنبه با حضور خانواده محترم شهدا، ابراهیمی معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور، سردار آتانی فرمانده سپاه استان، سرهنگ طاهرخانی جانشین سپاه، وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نقی سیاهکلی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان، زینالی رئیس دانشگاه آزاد، حجت الاسلام زارعی مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی و مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان در سالن اجتماعات مرکز تربیت معلم شهید رجایی برگزار شد.

یادواره ها موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود

ابوذر محمدی مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در این نشست گفت: قزوین سرزمین بزرگانی چون شهید رجایی، بابایی، لشکری، علی قاریانپور و مرحوم ابوترابی است که دنبال نام نبودند اما چون در مسیر حق شتافتند ماندگار شدند.

وی بیان کرد: با برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو معلمان در قزوین یک کار مهم فرهنگی را آغاز کرده ایم که همه امور آن توسط معلمان دانشجو انجام شده و ارزشمند است.

یادواره ها موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود

محمدی تصریح کرد: قزوین در دهه های گذشته با برگزاری کنگره سه هزار شهید زمینه ساز حرکت فرهنگی تاثیرگذاری بود و امروز هم با اجلاسیه شهدا یاد دانشجو معلمان شهید استان را گرامی می داریم و یادشان را زنده می کنیم.

این مدیر فرهنگی اظهارداشت: امروز در قزوین پس از استانهای  گلستان، خراسان جنوبی و کهکیلویه و بویر احمد به عنوان چهارمین استان میزبان این رویداد معنوی و فرهنگی هستیم که با تلاش دانشگاه فرهنگیان از دو سال قبل این کار آغاز شده و امروز سازماندهی متون و اسناد و رونمایی از کتاب و تولید محتوای مختلف در فضای رسانه و انتشار وصیت نامه و زندگی شهدا در یک فضای معنوی آغاز شده است. 

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین افزود: معلمان باید مسئولیت کار فرهنگی را بر عهده بگیرند تا تربیت آیندگان بخوبی صورت گیرد و امروز کنگره شهدای دانشجو معلم با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا شده است.

وی اظهارداشت: همه پای کار آمدند تا این اجلاسیه بخوبی برگزار شود و از همه دست اندرکاران بویژه مجموعه بسیج فرهنگیان، آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، استانداری، شهرداری و شورا، صدا و سیما و اصحاب رسانه که تلاش کرده اند تا این اجلاس بخوبی برگزار شود سپاسگزاریم.

یادواره ها موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود

سرودن شعر توسط محمد بابایی از شاعران آیینی و اجرای سرود از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام

نظر شما