شناسهٔ خبر: 66878304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اصفهان: کاهش جمعیت کشور سبب تسلط دشمن می‌شود

اصفهان – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: هر کشوری که جوانان و جمعیت آن اندک باشد، بدست دشمن می‌افتد بویژه کشور ما که همواره در برابر دشمنانش ایستاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد روز دوشنبه در دیدار اعضای «ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اصفهان»، با اشاره به دلایل افراد در ازدواج نکردن و کاهش فرزندآوری افزود: این موضوع جهات مختلف دارد که یکی از آن دلایل فقر است و در قرآن کریم نیز دلیل عمده این امر فقر و توهم فقر عنوان شده است.

وی، با اشاره بر وعده الهی در بی نیاز کردن انسان پس از ازدواج تصریح کرد: بی‌نیاز کردن به معنای آن است که خداوند به اندازه کفایت به انسان، معاش و روزی می‌دهد.

امام جمعه اصفهان، نعمت فرزندآوری را بالاترین لذت دانست و گفت: برخی خود را از این لذت محروم می کنند، در حالی که نمی‌دانند نعمتی بالاتر از پدر و مادر شدن نیست و لذتی که در داشتن فرزند است در امر دیگری نیست.

وی، همچنین به لزوم داشتن فرزند دوم و سوم در خانواده اشاره کرد و افزود: باید به مردم این مساله را فهماند که تک فرزندی به ضرر آنهاست.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد یکی دیگر از دلایل کاهش نرخ ازدواج را مهریه‌های سنگین عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از مسائلی که باید در باره آنها اطلاع رسانی شود این است که سقط و طلاق ضرر دارد و باید بویژه حرمت سقط جنین را برای مردم بیان کرد و اگر دین محکم باشد، مساله ازدواج و فرزندآوری نیز حل می‌شود.

وی با تاکید بر حفظ و نشر آیات موضوعی قرآن کریم بویژه در زمینه ازدواج و فرزندآوری تصریح کرد: باید این آیات را بویژه در مساله جمعیت، ازدواج و فرزندآوری برای مردم بیان و یادآوری کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان نیز در این جلسه، گزارشی از عملکرد ستاد جوانی جمعیت استان ارائه کرد و گفت: پس از تصویب قانون جوانی جمعیت و ابلاغ آن به استانداری‌ها، ستاد ویژه‌ای تشکیل شده که تاکنون حدود ۱۲ جلسه داشته است.

مرضیه استکی افزود: جلسات این ستاد هر ماه در تمام فرمانداری‌ها تشکیل می شود و در آنها مشکلاتی که در زمینه فرزندآوری وجود دارد، مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان همچنین به تشکیل «هیات اندیشه‌ورز» در حوزه جمعیت اشاره کرد و گفت: این هیات به این موضوع رسید که هر شهرستان در زمینه جمعیت چه مشکلاتی دارد که باید احصاء و مشخص شود و این ستاد تاکنون به سه مساله مهم در باره جمعیت استان دست یافته است.

وی، ازدواج، ناباروری و سقط جنین را سه مساله شنناسایی شده حوزه جمعیت در استان عنوان کرد و گفت: در بین این سه موضوع، مشکل عمده در زمینه ازدواج است که در زیرمجموعه آن مسائلی مانند بالا رفتن سن ازدواج، کاهش نرخ ازدواج، افزایش نرخ طلاق، فاصله بین ازدواج و فرزندآوری و فاصله فرزندان اول تا دوم از موضوعات مطرح در شهرستان‌های استان است.

نظر شما