شناسهٔ خبر: 66876907 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چگونه می‌توان به جرائم رانندگی اشتباه اعتراض کرد؟

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ توضیحاتی را درباره اعتراض به جرائم رانندگی اشتباه ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ فیروز کشیر درباره خطای سامانه‌های نظارتی در ثبت تخلفات گفت: سامانه‌های نظارتی دوربین‌ها در زمان ثبت تخلفات، حدود پنج درصد خطا دارند. پلیس راهور برای اینکه هیچ حقی از کسی زائل نشود؛ مرکز خدمات ترافیکی و مرکز اجرائیات را راه‌اندازی کرد که در آن امکان اعتراض به جریمه‌ها وجود دارد.

وی افزود: در این مرکز، به استناد ماده ۵ قوانین راهنمایی و رانندگی، رانندگان باید ظرف ۶۰ روز، مبلغ جریمه خود را پرداخت کنند. همچنین اگر اعتراضی به جریمه خود داشته باشند می‌توانند به این مرکز اجرائیات مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: روزانه حدود ۱۵۰۰ خودرو و ۲۰۰ موتورسیکلت به مرکز خدمات ترافیکی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت می‌کنند. 

کشیر با اشاره به ماموریت‌های مرکز خدمات ترافیکی گفت که علاوه بر ترخیص خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی و رسیدگی به اعتراضات جرائم رانندگی، رسیدگی به شکایات پوشش پلاک و رسیدگی به شکایات دو تخلف همزمان مانند سرعت و سبقت غیرمجاز قرارگاه سرعت نیز از جمله ماموریت‌های این مراکز است.

وی درباره آدرس مراکز اجرائیات نیز گفت: در مناطق ۸،۱۴،۱۶،۲۰،۲۱ و ۲۲ این مراکز وجود دارند و پاسخگوی مردم خواهند بود. 

آمار ترخیص خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در سال‌جاری

کشیر درباره درباره ترخیص خودرو‌ها نیز گفت: ۸۸ درصد از شهروندان به صورت غیرحضوری به مراکز پلیس+۱۰ یا نرم افزار پلیس من مراجعهو نسبت به ترخیص خودروی خود اقدام کرده‌اند. از اول فروردین ماه سال جاری تا پنجم خرداد ماه، هشت هزار خودرو و ۵۷ هزار موتورسیکلت به صورت غیرحضوری اقدام به ترخیص خودروی خود کرده‌اند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: هموطنان می‌توانند با استفاده از نرم افزار موبایلی پلیس من، مدارک خود را ارسال کرده و یک پیامک حاوی کد ترخیص دریافت کنند. سپس با این کد می‌توانند اقدام به ترخیص خودروی خود کرده و زمان کمتری را در مراکز منتظر بمانند.

کشیر با اشاره به آمار ترخیص‌های حضوری نیز گفت: ۱۲ درصد از ترخیص وسایل نقلیه به صورت حضوری انجام می‌شود. از ابتدای امسال تا پنجم خرداد ماه، دو هزار خودرو و ۶۰۰ دستگاه موتورسیکلت ترخیص شده‌اند. در مجموع در این مدت بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو و ۵۸ هزار موتورسیکلت ترخیص شده است.

وی خطاب به ۱۲ درصد از افرادی که هنوز به صورت حضوری خودروی خود را ترخیص می‌کنند نیز گفت‌:به این عزیزان توصیه می‌کنم از طریق مراجعه غیرحضوری، نسبت به ترخیص خودروی خود اقدام کنند، زیرا این روش‌ها بسیار آسان‌تر بوده و زمان کمتری را از رانندگان می‌گیرد. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره مراکز پلیس+۱۰ ادامه داد: افرادی که مدارکشان کامل باشد می‌توانند از طریق مرکز پلیس+۱۰ نیز امور خود را انجام دهند، اما اگر در احراز مدارک و مشخصات مشکلی پیش آید، خود این مراکز افراد را به مرکز خدمات ترافیکی هدایت می‌کنند.

منبع:ایسنا

نظر شما