شناسهٔ خبر: 67234701 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

این استان آماده باش شد/ صدور هشدار سیلاب

اقتصادنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، گفت: فعالیت سامانه بارشی و شرایط فصلی و محلی در نیمه شمالی و شرقی استان موجب بروز سیل و آبگرفتگی معابر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «مجید فرشی» روز دوشنبه با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه های خدماتی در خصوص شرایط ناپایدار جوی، افزود: در این راستا به تمام فرمانداری ها، ادارات، بخشداری ها، شهرداری ها، دهیاری ها و دستگاه های خدمات رسان به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان ابلاغیه هشدار نارنجی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مدیریت بحران بویژه در شهرستان های نیمه شمالی و شرقی استان در آماده باش کامل قرار دارند، اظهار کرد: فعالیت این سامانه همچنین موجب رگبار باران، غرش آذرخش و در نواحی مستعد بروز مه و بارش تگرگ می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش های سه روز گذشته و جاری شدن سیل، بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال به باغات و اراضی کشاورزی استان و پنج دستگاه خودرو سواری و ادوات کشاورزی خسارت وارد شده است.

خبر مرتبط
هشدار مهم به اهالی آذربایجان شرقی/ مراقب این پدیده باشید

اقتصادنیوز: رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز چهارشنبه تا عصر شنبه هفته آینده، بارش های رگباری و در نواحی مستعد تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

فرشی ادامه داد: با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و لغزندگی جاده ها، لایروبی کانال ها و آبروها ضروری است و دامداران و عشایر از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

وی از مردم و علاقه مندان به طبیعت خواست، از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و نگهداشتن خودرو در مناطق مستعد سیل و آبگرفتگی خودداری کنند.

خبر مرتبط
پیکر استاندار آذربایجان شرقی به خاک سپرده شد

اقتصادنیوز: پیکر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی با بدرقه مردم، به دامان خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است. این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان است.

 

نظر شما