شناسهٔ خبر: 66876252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه هزار کلاس درس به فضاهای آموزشی خراسان رضوی در دولت سیزدهم افزوده شد

تایباد- ایرنا- مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: سه هزار کلاس درس شهری و روستایی در دولت سیزدهم به فضاهای آموزشی این استان افزوده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جاسم حسین پور روز دوشنبه در سفر به تایباد و در حاشیه بازدید از مدارس شهری و روستایی تایباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش سطح خدمات آموزشی یکی از مهمترین برنامه های دولت است که در دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش، طرح های عمرانی خوبی در جای جای خراسان رضوی به ثمر نشسته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در چارچوب طرح مولد سازی، بسته رونق و تحول، ساخت افزون بر ۲ هزار کلاس درس در سطح شهرها و روستاهای خراسان رضوی ادامه دارد، اظهار کرد: این تعداد پروژه عمرانی آموزشی به صورت مشارکتی و به همت خیرین مدرسه ساز در حال احداث است که برای تکمیل نهایی آنها بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ادامه داد: حاشیه شهرها، شهرستانهای دارای تراکم دانش آموزی بالا، نزدیک بودن به مرکز استان و قرار گرفتن در نواز مرزی از جمله اولویت های ساخت فضاهای آموزشی در این نقاط است.

وی گفت: در زمان حاضر اتمام پروژه های نیمه تمام آموزشی استان خراسان رضوی در اولویت قرار دارد که در این بخش خیرین نسبت به تعهداتی که دارند پیشتاز هستند.

حسین پور بیان کرد: استخر دانش آموزی شهرستان تایباد از مهمترین پروژه های نیمه تمام عمرانی در حوزه آموزش و پرورش خراسان رضوی به شمار می رود که برای آغاز مراحل ساخت و ساز آن از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ اعتبار خوبی پیش بینی شده است.

در سفر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی به تایباد، ۲۵۰ میلیارد ریال برای ادامه مراحل ساخت استخر دانش آموزی و حوزه عمرانی مدرسه پسرانه خلیج فارس این شهرستان اختصاص یافت.

استان خراسان رضوی دارای هفت هزار کد آموزشی و بیش از یک و نیم میلیون جمعیت دانش‌آموزی است.

شهرستان تایباد ۲۰۶ فضای آموزشی با ۳۵ هزار ۹۰۰ دانش آموز دارد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما