شناسهٔ خبر: 66870528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار ایلام در برنامه زنده تلویزیونی «تراز»:

شهید جمهور در تراز جمهوری اسلامی بود

خبرگزاری صدا و سیما

حسن بهرام‌نیا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در وصف شهید رئیسی، گفت: وی رییس‌جمهوری محترم، مغتنم، خستگی ناپذیر و شخصیتی در تراز جمهوری اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ استاندار ایلام شامگاه یکشنبه، ۶ خردادماه در برنامه زنده تلویزیونی «تراز» صدا و سیمای مرکز ایلام به اخلاص عمل آن شهید والامقام اشاره کرد و افزود: وقتی کار برای خدا باشد محبت آن فرد در دل مردم نفوذ پیدا می‌کند.
وی با قدردانی از ایفای رسالت رسانه ملی در انعکاس تشییع باشکوه پیکر شهید رئیسی و دیگر شهدای خدمت، گفت: صدا و سیما به خوبی در این زمینه اطلاع رسانی کرد.
بهرام‌نیا ادامه داد: قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم در کشور، مشکل قطعی برق وجود داشت؛ اما در طول سه سال، ۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق وارد مدار سراسری شد.
وی با اشاره به بخشی از عملکرد دولت سیزدهم، اذعان کرد: دولت سیزدهم در بحث مهار کرونا بسیار خوب عمل کرد، با وجود خالی بودن خزانه، اقتصاد ایران را به نفت گره نزد، حق‌آبه ایران را از افغانستان گرفت و پول بدون پشتوانه هم چاپ نکرد.
استاندار ایلام اضافه کرد: رییس‌جمهور شهید پس از چهل سال، رتبه‌بندی معلمان را عملیاتی و بودجه مناطق محروم را افزایش داد، از قاچاق کالا جلوگیری کرد و ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی را ۱۰ درصد افزایش داد.
نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم وام ازدواج افزایش یافت و وام ودیعه مسکن و فرزندآوری هم به جامعه هدف پرداخت شد.

بهرام‌نیا تصریح کرد: در دولت سیزدهم ایران عضو پیمان شانگهای شد و کریدور شمال - جنوب را فعال و فروش کشتی‌های اقیانوس‌پیما را آغاز کرد. 
استاندار ایلام عنوان کرد: دولت سیزدهم سامانه صدور برخط مجوز‌ها و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام داد، صنعت فضایی را فعال کرد و سقف حقوق بازنشستگان را ۵۰ درصد افزایش داد.
وی تشریح کرد: از طریق انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز، ۴۰۰ میلیارد تومان وارد استان شد که نقش شهید خدمت، آیت‌الله رئیسی در انتقال این پرونده مالیاتی بسیار چشمگیر بود.
استاندار ایلام با اشاره به تعهد ۴ ساله ساخت مسکن در استان به میزان ۳۲ هزار واحد به‌عنوان یکی از شعار‌های محوری دولت، افزود: باید با تلاش مضاعف در خصوص تحقق این میزان تعهد، تلاش کرد.
بهرام‌نیا تأکید کرد: دغدغه این دولت تولید مسکن برای اقشار کم‌برخودار و آسیب‌پذیر جامعه بود.
وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۰۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان احیاء و یا ارتقاء ظرفیت یافت.
استاندار ایلام با اشاره به واگذاری هزار و سیصد و ۶۲ قطعه زمین به یکی از طوایف در دهلران پس از سال‌ها، بیان کرد: مشکل دراز مدت واگذاری این تعداد زمین به یکی از طوایف در دهلران نیز به سرانجام رسید.
وی با اشاره به این‌که راه‌های استان طی دو سال گذشته متحول شده است، افزود: سال ۹۸ و قبل از آن به دلیل ترافیک سنگین در اربعین، حداقل ۱۵ ساعت طول می‌کشید که ماشین‌ها مسیر ایلام تا مهران را طی کنند؛ اما با عزم و اراده و مجاهدت جمعی و نیز عنایت رییس‌جمهور فقید، کم‌تر از دو سال مسیر ایلام- مهران چهارخطه شد و مدت زمان ایلام تا مهران به یک ساعت کاهش یافت.
وی در ادامه با اشاره به ابرطرح سامانه گرمسیری، یادآوری کرد: در صورت افتتاح این طرح، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که مرحله نخست آن آماده افتتاح است و در صورت بهره‌برداری از مرحله نخست، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود.
استاندار ایلام افزود: از مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان، اعتبارات اختصاص یافته برای سامانه گرمسیری، حدود ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانِ آن در این دولت هزینه شده است. 
بهرام نیا اضافه کرد: طبق وعده پیمانکار، مرحله دوم سامانه گرمسیری حداکثر تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به ابرطرح تونل کبیرکوه که هزینه تمام شده آن ۳ هزار میلیارد تومان است، گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است و مابقی ۲ هزار میلیارد تومان تا قبل از تکمیل و تحویل طرح، از طریق سازمان برنامه و بودجه تأمین و به پیمانکاران پرداخت می‌شود.
استاندار ایلام با بیان این‌که طبق وعده پیمانکاران این تونل حداکثر تا اوایل تیرماه زیربار ترافیک می‌رود، عنوان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی تونل کبیرکوه از سال ۸۹ تا سال ۱۴۰۰ حدود ۴۳ درصد بود؛ اما طی دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی این طرح به بیش از ۹۳ درصد رسیده و در واقع زمان اتمام پیمان این طرح، ۱۵ آبان‌ماه سال‌جاری است؛ اما بسیار زودتر از موعد به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای دو ابر طرح سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه هزینه شده است.
بهرام‌نیا به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در استان به ویژه در شهرستان ملکشاهی اشاره و یادآوری کرد: پنج و ۲ دهم میلیون دلار برای تولید سیلیکون منگنز آلامتو (ساخت قطعات ماشین‌آلات و هواپیما) از سوی شرکت چینی در شهرستان ملکشاهی سرمایه‌گذاری شده است که در گذشته استان ایلام از نظر سرمایه‌گذاری خارجی، استان آخر کشور بود و هم اکنون در جایگاه دهم کشور قرار گرفته است.
وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه منعقد شده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار مؤثر است.
استاندار ایلام اضافه کرد: در حوزه عمرانی تصفیه‌خانه آب ملکشاهی، سالن فرودگاه ایلام و درمانگاه مهران در آستانه افتتاح است. 
بهرام نیا با بیان این‌که خوراک پارک پروپیلن از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تأمین می‌شود، گفت: با راه اندازی پارک پلی‌پروپیلن در مهران، ۲۵۰۰ نفر مشغول به‌کار می‌شوند که اخیراً تفاهم‌نامه اجرای این طرح منعقد شده است.
وی به خلع‌ید مالک کشتارگاه دام ایلام نیز اشاره کرد و افزود: سال ۹۶ برخی‌ها بدون در نظر گرفتن مصالح نظام، کشتارگاهی را که آن زمان ارزش میلیاردی داشت با ۱۲ میلیارد تومان و اقساط سالیانه ۵۰۰ میلیون تومان به شخصی واگذار کردند که اهلیت این کار را نداشت و از فردی که قرار بوده مابقی هزینه کشتارگاه را به صورت قسطی پرداخت کند؛ هیچ مبلغی وصول نکرده بود.
استاندار ایلام ادامه داد: خوشبختانه در این دولت با نگرش فسادستیزی، کشتارگاه از مالکیت این شخص خارج شد و این مجموعه دوباره به دامن بیت‌المال بازگشت.

<div id="video-display-embed-code_11158937"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4244530/11158937?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما