شناسهٔ خبر: 66865596 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراسم یادبود شهید جمهور در پکن

جمعی از شخصیت‌ها، مقامات سیاسی، فرهنگی و علمی چین با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن شهادت حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی را به ملت ایران تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن؛ جمعی از شخصیت‌ها، مقامات سیاسی، فرهنگی و علمی چین با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن شهادت حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی را به ملت ایران تسلیت گفتند.
همچنین لی خونگ معاون اول رئیس کنگره ملی خلق چین به همراه هیاتی از جمله جی جون نماینده ویژه‌ی دولت چین در امور غرب آسیا با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران با عرض تسلیت دولت و مردم چین به دکتر محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و امضاء دفتر یادبود شهدای خدمت در حادثه‌ی بالگرد، این حادثه را بسیار غم انگیز عنوان کرد و گفت دولت چین با ملت ایران ابراز همدردی می‌کند.
همچنین گروهی از انجمن اسلامی چین با حضور در سفارت ایران در پکن با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید برای روح شهدا دعا کردند. سفرا، دیپلمات ها، و نمایندگان سازمان‌های بین المللی همچنان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران دفتر یادبود را امضاء می‌کنند.
جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، اساتید دانشجویان و قشر‌های مختلف با اهدا گل به مقام شهدای خدمت ایران ادای احترام کردند و ایرانیان مقیم چین هم با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن یاد و خاطره رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهیدشان را گرامی داشتند.

<div id="video-display-embed-code_11159804"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4244426/11159804?width=650&height=350"></script></div>

اول، معاون رئیس کنگره خلق چین
دوم، مسئول انجمن اسلامی چین
سوم، محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین

نظر شما