شناسهٔ خبر: 67232607 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مسئول صهیونیست:

حزب‌الله ۵۰۰۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرده است

فارس

سخنگوی کابینه رژیم اسرائیل با اذعان به جنگ دشوار این رژیم با نیروهای حزب‌الله گفت که مقاومت لبنان از آغاز جنگ، ۵۰۰۰ موشک و پهپاد به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «دیوید منسر» سخنگوی کابینه رژیم اسرائیل امروز دوشنبه اذعان کرد که این رژیم در شمال فلسطین اشغالی، مشغول جنگ دشواری با حزب الله است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از منسر گزارش داد: «حزب الله از آغاز جنگ، پنج هزار موشک و پهپاد از سمت جنوب لبنان به سمت اسرائیل شلیک کرده است».

وی با این ادعا که رژیم صهیونیستی «مشکل مرزی با لبنان ندارد»، ادامه داد: «ما می‌خواهیم مشکلات را در مرزهای شمالی حل کنیم؛ چه از طریق دیپلماسی یا نظامی؛ زیرا این وضعیت نمی‌تواند ادامه پیدا کند».

در حالی که ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و محاصره همه‌جانبه مردم این منطقه می‌گذرد، سخنگوی کابینه این رژیم ادعا کرد: «قحطی در غزه رخ نداده است، بلکه حماس کمکهای انسانی را به کنترل خود درمی‌آورد».

«مایکل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق غذا بر خلاف این اظهارات، اخیرا گفت: آنچه در غزه می بینیم یکی از بزرگترین موارد قحطی در تاریخ است آنچه اکنون به آن نیاز داریم، اعمال تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه اسرائیل است.

این مقام سازمان ملل در عین حال تأکید کرد: رنج فلسطینیان به دلیل حمایت واشنگتن و متحدان رژیم اسرائیل همچنان ادامه دارد.

منستر همچنین به مسئله انحلال شورای جنگ این رژیم پرداخت که معلول شکستهای میدانی این رژیم در جنگ علیه غزه و رفح است و گفت: «پس از استعفای بنی گانتز دیگر نیازی به شورای جنگ وجود ندارد».

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ساعتی پیش به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفت که به جای انحلال شورای جنگ، باید کابینه حاکم را منحل اعلام کند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو پس از درخواست وزیر امنیت داخلی ایتماربن‌گویر برای پیوستن به کابینه جنگ، به وزرای خود ابلاغ کرد که این کابینه را منحل کرده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد که نتانیاهو به جای این شورای جنگ منحل شده، یک شورای کوچک‌تر برای رایزنی‌های حساس تشکیل خواهد داد.

نظر شما