شناسهٔ خبر: 67232637 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تلاش‌ اوکراین برای حفظ جت‌های اف-۱۶ برابر حملات رهگیرهای روسیه

فارس

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز دوشنبه از اقدامات لازم برای استقرار و ایمنی جنگنده‌های ارسالی «اف-۱۶» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «ایلیا یولاش» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز دوشنبه گفت:«علیرغم تلاش روسیه برای جلوگیری از انتقال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین، اقدامات لازم برای اطمینان از عملیات و استقرار آنها در حال انجام است».

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» نیروی هوایی اوکراین تمام تلاش خود را برای مقابله با نیروی هوایی روسیه انجام می‌دهد.

یولاش گفت، بدیهی است که روسیه تلاش خواهد کرد ا انتقال جنگنده‌های اف-۱۶به اوکراین را مختل کند.

او افزود:«ما شاهد تلاش‌های روسیه برای حمله به فرودگاه‌های خود هستیم، اما می‌بینید که هواپیمای اوکراینی به انجام وظایف ادامه می‌دهند.»

این در حالی است که یک قانونگذار ارشد روس اخیر گفت:«جت‌های اف-۱۶ و پایگاه‌های آنها در خارج از اوکراین اهداف قانونی برای نیروهای روس خواهند بود.»

این قانونگذار روس که به نام او اشاره‌ای نشده، افزود در صورت عملیات رزمی این جنگنده‌ها از پایگاه‌های خارج از خاک اوکراین روسیه آن‌ها را هدف مشروع می‌داند.

«سرگئی هولوبتسوف» فرمانده نیروی هوایی اوکراین در این باره گفت:«شماری از این جنگنده‌ها در پایگاه‌های هوایی امن خارج از اوکراین نگهداری می‌شوند تا هدف قرار نگیرند.»

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت:«تمامی اقدامات لازم برای ایمن سازی هواپیماها و اطمینان از انجام ماموریت آنها انجام خواهد شد.»

هلند و دانمارک در آگوست ۲۰۲۳ متعهد شدند به طور مشترک ۶۱ جنگنده اف-۱۶ را پس از مجوز انتقال از آمریکا به اوکراین ارائه دهند. نروژ نیز قصد خود را برای تامین جت اف-۱۶ برای اوکراین تایید کرده است.

نظر شما