شناسهٔ خبر: 67384012 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر قبرس: اجازه استفاده از خاک کشورمان علیه هیچ کشوری را نمی‌دهیم

تهران- ایرنا- سفیر قبرس در بیروت بار دیگر بر موضع کشورش مبنی بر عدم اجازه برای استفاده از خاک این کشور علیه لبنان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه النشره، «ماریا هادجیتئودوسیو» سفیر قبرس در بیروت امروز (چهارشنبه) در دیدار با «الیاس بوصعب» معاون رئیس پارلمان لبنان از همکاری وی برای حل شبهه به وجود آمده در روابط لبنان و قبرس و پایان دادن به این بحران قدردانی کرد.

سفیر قبرس تأکید کرد که کشورش اجازه استفاده از خاک این کشور برای تجاوز علیه هیچ کشور دیگری به خصوص لبنان را نخواهد داد.

بوصعب نیز از سفیر قبرس به خاطر تشریح موضع کشورش و تلاش برای حفظ روابط بهتر بین دو کشور قدردانی کرد.

این سخنان سفیر قبرس پس از آن بیان شد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در جریان سخنرانی اخیر خود به مناسبت شهادت «حاج ابوطالب» فرمانده میدانی حزب‌الله، در مورد همکاری دولت قبرس با رژیم صهیونیستی هشدار داد.

وی تاکید کرد: ما به دولت قبرس هشدار می‌دهیم که اگر فرودگاه‌ها و پایگاه‌های خود را به روی اسرائیل برای هدف قرار دادن لبنان بگشاید، بخشی از جنگ خواهد بود. ما به همبستگی، حمایت و کمک خود به غزه ادامه خواهیم داد و برای همه احتمالات آماده‌ایم و هیچ چیز ما را از انجام این وظیفه باز نخواهد داشت.

پیشتر نیز «نیکوس کریستودولیدس» رئیس جمهوری قبرس اعلام کرد که این کشور جزیره‌ای در شرق مدیترانه، در هیچ عملیات نظامی در منطقه یا جای دیگر دخالت ندارد.

نظر شما