شناسهٔ خبر: 67433670 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

رسانه آمریکایی: آمریکا پیشنهادات جدید آمریکا برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر پیشنهادهای جدیدی را برای بخش‌هایی از توافق آزادی گروگان ها و آتش‌بس بین اسرائیل و حماس ارائه کرده است تا اختلافات میان آنها را رفع کند و به توافق دست یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تارنمای آکسیوس روز شنبه به وقت محلی به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد: تلاش جدید بر اساس پیشنهاد اسرائیل است که توسط کابینه جنگ این رژیم تایید شد و توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی ماه گذشته ارائه شد.

دولت بایدن همچنان به دنبال یک توافق سه مرحله‌ای است که به آزادی ۱۲۰ اسیر باقی‌مانده در دست حماس و ایجاد آرامش پایدار در غزه که بیش از ۳۷ هزار و ۷۰۰ فلسطینی توسط اسرائیل در آن کشته شده‌اند، منجر شود.
این سه منبع گفتند تلاش آمریکا همراه با میانجی های قطری و مصری بر ماده ۸ این پیشنهاد متمرکز است.

این بخش از توافق مربوط به مذاکراتی است که قرار است در مرحله اول توافق بین اسرائیل و حماس آغاز شود تا شرایط دقیق مرحله دوم که شامل دستیابی به "آرامش پایدار" در غزه است,» مهیا شود.

این رسانه آمریکایی به نقل از این منابع گفت که حماس می خواهد این مذاکرات تنها بر تعداد و هویت اسیران فلسطینی متمرکز شود که در ازای هر سرباز یا گروگان زنده اسرائیلی در غزه از زندان های اسرائیل آزاد می شوند.

از سوی دیگر، اسرائیل می‌خواهد در این مذاکرات توانایی طرح موضوع نبود توان نظامی در غزه و سایر موضوعات را داشته باشد.

آکسیوس به نقل از این منابع گفت که مقامات آمریکایی برای رفع این اختلاف میان اسرائیل و حماس پیش‌نویس جدیدی را برای ماده ۸ تهیه کردند و از قطر و مصر خواسته اند تا حماس را برای پذیرش پیشنهاد جدید تحت فشار قرار دهند.

یک منبع آگاه از مذاکرات به آکسیوس گفت: آمریکا به شدت تلاش می‌کند تا فرمولی برای دستیابی به توافق بدست آورد. یک منبع دیگر گفت که اگر حماس با پیشنهاد جدید ارائه شده از سوی آمریکا موافقت کند، "توافق بدست خواهد آمد."

برچسب‌ها:

نظر شما