شناسهٔ خبر: 66859907 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اولویت روستائیان و عشایر برای رئیس جمهور شهید

اندوه هموطنان روستایی و عشایر در سوگ رئیس جمهور شهید و عزاداری خالصانه آنها برای شهدای سانحه بالگرد، جلوه‌ای از تحقق وعده الهی مبنی بر محبوبیت و عزت ماندگار خادمان ملت را به نمایش گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، همراهی داوطلبانه اهالی روستا‌های واقع در منطقه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان با گروه‌های امداد و جستجو و پس از آن، برپایی خودجوش تجمعات و مراسم سوگواری در روستا‌ها و مناطق عشایری علاوه بر آنکه جلوه‌هایی ناب از عشق به وطن و ارادت به خادمان ملت را به نمایش گذاشت، نشانگر معرفت و روحیه قدرشناسی هموطنان با ایمان روستایی و عشایر بود.

آئین‌ها و تجمعات روستائیان و عشایر در ماتم فقدان رئیس جمهور که آشکارا سرشار از مهر و محبت خالصانه و غیورانه به وطن و خادمان وطن بود، بار دیگر وعده خلل ناپذیر خداوند مبنی بر آبرومندی و عزت ماندگار خادمان صدوق ملت را محقق ساخت و نشان داد که اخلاص در عمل و تلاش برای حل مشکلات مردم نه تنها پنهان نمی‌ماند، بلکه به فرموده امام عسگری (ع) همچون تاجی از نور بر سر مومنان و صالحان خواهد درخشید.

نگاهی به کارنامه آیت الله رئیسی در جایگاه‌های مختلف، به ویژه در سفر‌های استانی دولت، گوشه‌هایی از جدیت ایشان در حل مشکلات هموطنان روستایی و عشایر را بازگو می‌کند و به نظر می‌رسد که از همین روست که روستائیان و عشایر در کنار ارادت قلبی به سادات و علما و حب وطن و غیرت ملی، رئیس جمهور شهید را با دلایلی مضاعف، از جمله برخورد صمیمانه و تلاش برادرانه برای رفع مشکلات و کمک به آنها یاد می‌کنند.

ذکر ویژگی‌های رئیس جمهور شهید، از جمله متانت، اخلاص و اهتمام دلسوزانه ایشان در رفع مشکلات مردم، کلام مشترک روستاییان سوگوار در آئین‌های سوگواری بوده و هنوز هم، این هموطنان صادق و با بصیرت، از این خصلت نیکو و اولویت داشتن روستائیان و عشایر برای آیت الله رئیسی می‌گویند.

بر اساس گفتار خداوند در قرآن کریم؛ "کف به کناری می‌افتد و نابود می‌شود ولی آنچه به مردم سود می‌رساند در زمین ماندگار خواهد بود. "

در حدیثی از امام عسگری (ع) نیز نقل شده که "آن دسته از علماء و شیعیان که در هدایت و رفع مشکلات دوستان و علاقه‌مندان ما تلاش کرده‌اند، روز قیامت در حالی وارد صحرای محشر می‌شوند که تاج کرامت بر سر نهاده و نور ایشان، همه‌جا را روشنایی می‌بخشد و تمام اهل محشر از آن نور بهره‌مند خواهند شد. "

<div id="video-display-embed-code_11154675"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4244097/11154675?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما