شناسهٔ خبر: 66859364 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

۶پلتفرم منبع باز برای امداد‌رسانی درجهان

سیاره ما با خطرات متعددی از بلایای طبیعی گرفته تا بیماری‌های همه‌گیر روبه‌روست. این تهدیدات جان میلیون‌ها نفر را گرفته و جوامع را در معرض خطر قرار می‌دهند. در پاسخ به این چالش‌ها، بشریت به دنبال راه‌حل‌های نوآورانه و کارآمد برای امدادرسانی و نجات جان انسان‌هاست.

صاحب‌خبر -
 
در این میان، پلتفرم‌های منبع باز به عنوان ناجیان ظهور کرده‌اند. این ابزارهای قدرتمند که به طور آزادانه در همه جای خود دارند، به سازمان‌ها، دولت‌ها وحتی افراد عادی اجازه می‌دهندتاجهت مقابله با بحران‌هاونجات جان انسان‌ها باهم‌زمان‌ها شوند.دراین مطلب، به شش نمونه از پلتفرم‌های منبع باز درزمینه امدادی می‌پردازیم که به ساخت دنیایی امن‌ترومقاوم‌تر کمک می‌کنند.این پلتفرم‌ها با ارائه ویژگی‌هایی از امکانات، از جمله موارد زیر است:

OpenStreetMap

www.openstreetmap.org
OpenStreetMap (OSM) یک نقشه جهانی منبع باز است که توسط داوطلبان ایجاد و به روز می‌شود. این یک ابزار ارزشمند برای امدادگران است زیرا آنها می‌توانند از آن برای ایجادنقشه‌های دقیق از مناطق آسیب دیده، برنامه ریزی مسیرهای امداد و ردیابی افراد آواره استفاده کنند.

Sahana
www.sahanafoundation.org/products/eden
Sahana یک مدیریت بلایای منبع باز است که می تواند برای هماهنگی تلاش های امدادی، مدیریت اطلاعات و ارائه خدمات به افراد آسیب دیده استفاده شود. این یک ابزار قدرتمند برای سازمان‌ها و دولت هایی است که به دنبال بهبود ایمنی خود دربرابر بلایای طبیعی هستند.

GORELIEF

www.goremedical.com/grants/other-request-types
GoRELIEF یک پلتفرم منبع باز برای مدیریت اطلاعات و هماهنگی در بلایای طبیعی است. این به سازمان ها اجازه می دهد تا داده ها را جمع آوری و به اشتراک بگذارند، افراد را ردیابی کنند و منابع را مدیریت کنند.

OpenDR

www.portal.opendr.com/signin
(OpenDR) یک پلتفرم منبع باز برای مدیریت بلایای طبیعی درچین است. این شامل ابزارهایی برای هشدار زودهنگام، ارزیابی آسیب، هماهنگی امداد و بازیابی است.

CrisisCommons

www.crisiscommons.org
CrisisCommons یک منبع پلتفرم باز است که مردم را به اشتراک گذاری اطلاعات وهماهنگی جست‌وجوهای امدادی در مواقع بحرانی مرتبط می کند. این شامل ابزارهایی برای نقشه برداری، به اشتراک گذاری اخبار و یافتن منابع است.

Rescify 
www.resourcify.com
Rescify یک پلتفرم منبع بازاست که به سازمان ها کمک می کند تا برای بلایای طبیعی آماده شوند وبه آنها پاسخ دهند.این شامل ابزارهایی برای ایجاد برنامه های اضطراری، آموزش کارکنان و ردیابی پیشرفت است.

نظر شما