شناسهٔ خبر: 67229662 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ساده ترین روش برای توضیح تومور سرطانی (+نقشه)

شاید بهترین راه برای توضیح چگونگی رشد یک تومور سرطانی برای فهم آسان تر همه انسان ها، نقشه 76 سال گذشته رشد قارچ گونه اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین اشغالی باشد.

صاحب‌خبر -

عصرایران- از زمان تاسیس رژیم اسرائیل در سال 1948 تا زمان حاضر که بیش از 76 سال را شامل می شود، نقشه جغرافیایی فلسطین اشغالی خود بهترین گواه بر رشد سرطان گونه "تومور اشغال و آپارتاید" تحت حاکمیت رژیم اسرائیل است.

در نقشه زیر که این 76 سال را در مقاطع مختلف تاریخی به تصویر کشیده، نقشه اولیه فلسطین اشغالی در بدو تاسیس رژیم اسرائیل (1948) پس از دهه ها وارونه شده و مهاجران اولیه صهیونیست (که بسیاری از آنها به شکل گروه های شبه نظامی و مسلح بوده اند) که روی نقشه فلسطین به صورت لکه هایی (همچون مراحل اولیه رشد تومورهای سرطانی) ظاهر شدند، پس از گذشت نزدیک به 8 دهه کل بدنه نقشه فلسطین را تحت اشغال خود درآورده اند وجا را برای سلول های میزبان (فلسطینی های بومی) تنگ و تنگ تر کرده و آنها را تحت حصارهای خود زندانی ساخته اند.

یکی از این زندان های بزرگ "نوار غزه" است که بیش از 8 ماه است از آن خون می چکد، (آمار رسمی نزدیک به 38 هزار کشته و 85 هزار زخمی در اثر حملات اسرائیل) چون تومور سرطانی، می خواهد همین بخش جزئی باقی مانده از بدن میزبان را هم درون خود هضم کند.

در کرانه باختری نیز وضع به همین منوال است و تومور سرطانی که به شکل شهرک های صهیونیست نشین از چند عدد اولیه هم اکنون به چند صد شهرک رسیده و در حال پخش شدن در سرتاسر سیستم و هضم و نابودی سلول های اولیه و جایگزین شدن به جای آن است.

نکته جالب اینکه از لحاظ تعداد فلسطینی های بومی با اسرائیلی های اشغالگر و شهرک نشین - که از اقصی نقاط دنیا به این منطقه کوچ داده شده اند- تقریبا برابرند در حالی که بکرترین زمین ها را از مالکان اصلی غصب کرده و مالکان اصلی این سرزمین را به داخل حصارهایی تنگ و محاصره شده رانده اند و با ایجاد یک رژیم آپارتاید نژادی، آنها را  به جرم " فلسطینی بودن و عرب بودن" از بسیاری از حقوق اولیه انسانی محروم ساخته اند.

با نگاهی به این نقشه، به راستی که "غده سرطانی" برای رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل، نام "پرمسمایی" است و شاید بهترین راه برای توضیح چگونگی رشد یک تومور سرطانی برای فهم آسان تر همه انسان ها، نقشه 76 سال گذشته رشد تومور سرطانی اسرائیل در فلسطین اشغالی باشد.

 

نظر شما