شناسهٔ خبر: 66858186 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد پردیس بین المللی دانشگاه تبریز در منطقه آزاد ماکو

منطقه آزاد ماکو و دانشگاه تبریز برای ایجاد پردیس بین المللی این دانشگاه در منطقه آزاد ماکو موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو  در دیدار با رییس دانشگاه تبریز  ماکو را مستعد منطقه آزاد علمی و دانشگاهی شدن دانست و گفت: منطقه آزاد ماکو می تواند مرکز گردهمایی دانشجویان ایرانی و خارجی باشد.

 حسین گروسی با بیان اینکه مناطق آزاد برای رقابت با دانشگاه‌های خارجی موقعیت خوبی دارند افزود: می‌توان با فراهم آوردن زمینه ایجاد بستر دانشگاهی معتبر و جذب دانشجویان خارجی با دانشگاه‌های کشور‌های همجور رقابت کرد.

وی با بیان اینکه ارتباط اورگانیک بین دانشگاه و صنعت مغفول واقع شده است ادامه داد: غیر از رشته‌های علوم پزشکی ارتباط دانشگاه در دیگر رشته‌ها با دانشگاه‌ها آنطور که باید ایجاد نشده و این درحالیست که نقش دانشگاه‌ها در کشور‌های توسعه یافته و توسعه یافتگی آنان بسیار مهم است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو از ایجاد شهرک‌های هوشمند برمبنای اقتصاد دانش بنیان در این منطقه خبر داد و اذعان داشت: ماکو بهترین موقعیت برای پردیس دانشگاهی را داشته و می‌تواند به عنوان نقطه اتصال دانشجویان ایرانی و خارجی قلمداد شود.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این دانشگاه بزرگترین و مهمترین دانشگاه شمالغرب کشور است و دو هزار ۱۰۰ نفر دانشجوی خارجی در آن تحصیل می کنند افزود: تحصیل در دانشگاه سراسری تبریز هم کم هزینه بوده و هم ارزش مدرک بالایی دارد و می‌تواند جایگزینی برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور‌های همسایه باشد.

صفر نصراله زاده با اعلام اینکه این دانشگاه جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان است اضافه کرد: پردیس دانشگاه تبریز در ماکو می‌تواند فرصت جدید تحصیل وآموزش عالی در منطقه آزاد ماکو را ایجاد نماید.

وی ادامه داد: می‌توان با ایجاد رشته‌های مشترک با دانشگاه های بین المللی منطقه و یا کشور‌های دیگر در جذب دانشجو بیشتر از مناطق دیگر موفق شد.

در ادامه این نشست با امضای تفاهم نامه ای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو  و  رییس دانشگاه تبریز برای ایجاد پردیس بین المللی این دانشگاه در منطقه آزاد ماکو موافقت کردند.

نظر شما