شناسهٔ خبر: 66854122 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رقابت 336 نفر در بخش آقایان جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

مرحله نهایی بخش آوایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از ششم خردادماه با پذیرش 336 شرکت کننده آغاز شده و تا نهم این ماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

رقابت 336 نفر در بخش آقایان جشنواره قرآنی وزارت بهداشت + برنامه مسابقات

به گزارش ایکنا، مرحله نهایی بخش آوایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در 11 رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، مداحی، سخنوری، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

این مرحله از جشنواره در دو بخش آقایان و بانوان و در سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان برنامه‌ریزی شده است و رقابت‌های آن در امتداد یکدیگر برگزار خواهد شد. بر همین اساس ابتدا شاهد برگزاری رقابت‌ها در بخش آقایان خواهیم بود و بعد از پایان یافتن این بخش، مسابقات بخش بانوان برگزار می‌شود.

براساس این گزارش پذیرش متسابقان بخش آقایان که با حضور 336 نفر برپا می‌شود از بعدازظهرِ امروز ششم خردادماه آغاز شده و رقابت‌ها در این بخش تا نهم خرداد ادامه دارد.

بعد از پذیرش متسابقان که از بعدازظهر امروز آغاز می‌شود، شاهد رقابت‌ شرکت‌کنندگانِ رشته‌های مختلف این جشنواره  طی روزهای هفتم و هشتم خردادماه خواهیم بود. 

بر همین اساس روز هفتم خردادماه در دو نوبت صبح و عصر و در چهار بازه زمانی، مسابقات در چهار سالن مجزا برگزار می‌شود. در این روز رقابت‌ها در رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ سه جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، دعاخوانی و مداحی برگزار می‌شود. 

همچنین در روز سه‌شنبه هشتم خردادماه نیز رقابت در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن کریم و آئین سخنوری برگزار خواهد شد. روز چهارشنبه نهم خردادماه نیز مراسم اختتامیه بخش آقایان بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

رقابت‌های بخش بانوان نیز طی بازه زمانی 13 تا 16 خردادماه برگزار می‌شود. میزبان این مرحله از جشنواره شهر مشهد است.

نفرات برتر این مسابقات به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کل کشور که با حضور برگزیدگان دانشجویان وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، پیام نور، جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای و علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود، راه می‌یابند. رویدادی که مردادماه امسال به میزبانی وزارت بهداشت و در شهر تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما