شناسهٔ خبر: 66840630 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وادی‌پور خبر داد:

آغاز مرحله نهایی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

مسئول دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از آغاز مرحله نهایی بخش آوایی بیست‌وهشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت اساتید، کارکنان و دانشجویان وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این مرحله در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

آغاز مرحله نهایی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از فردا ششم خردادماه در مشهد مقدس آغاز می‌شود و تا شانزدهم این ماه ادامه خواهد داشت. 

این جشنواره ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاهای علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

مسعود وادی‌پور، مسئول دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به نزدیک شدن به ایام برگزاری مرحله نهایی این جشنواره گفت: مرحله نهایی بخش آوایی بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در دو بخش آقایان و بانوان طی روزهای آینده برگزار می‌شود.

وی افزود: مقرر شده بود، بخش بانوان جشنواره طی بازه زمانی دوم تا پنجم خردادماه در مشهد مقدس برگزار شود. با توجه به شهادت خادم الرضا (ع) شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه و محدودیت‌هایی که به این دلیل ایجاد شد، تصمیم بر آن شد تا این بخش از جشنواره در بازه زمانی 13 تا 16 خرداد برگزار شود.

وادی‌پور تصریح کرد: بر همین اساس زمان بخش آوایی جشنواره در گروه آقایان طی روزهای ششم تا نهم خردادماه و در بخش بانوان 13 تا 16 خردادماه است.  در این مرحله بالغ بر 336 نفر در گروه آقایان و 285 نفر در گروه بانوان در 11 رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، مداحی، سخنوری، حفظ 3 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم در سه گروه دانشجویان، اساتید و کارکنان به رقابت خواهند پرداخت.

وی در مورد جزئیات اختتامیه این مسابقات بیان کرد: اختتامیه بخش آوایی آقایان صبح چهارشنبه نهم خرداد و اختتامیه بخش آوایی بانوان نیز صبح چهارشنبه 16 خردادماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وادی‌پور بیان کرد: آئین اختتامیه سایر بخش‌ها و رشته‌های این جشنواره شامل بخش‌های ادبی، پژوهشی، فناوری، هنری و معارفی نیز جمعه یازدهم خردادماه با حضور برگزیدگان این بخش‌ها در مشهد برپا می‌شود. 

مسئول دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در بخش‌های غیرآوایی مجموعاً 318 نفر به عنوان نفرات برگزیده تجلیل می‌شوند، اظهار کرد: در آئین اختتامیه بخش‌هایی که به صورت ارسال اثر برگزار شده‌ است، 34 برگزیده در بخش ادبی، 41 برگزیده در بخش پژوهشی، 22 برگزیده در بخش فناوری، 63 برگزیده در بخش هنری و 158 برگزیده در بخش معارفی تجلیل می‌شوند. 

انتهای پیام

نظر شما