شناسهٔ خبر: 66848326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پدر رفسنجانی ناجی جان ۳ بیمار شد

حسین میرزا اسدی

مسئول هماهنگ‌کننده اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: پدر ۴۹ ساله رفسنجانی که به دلیل ضایعه مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار نیازمند پیوند عضو، حیاتی دوباره بخشید. 

صاحب‌خبر -

زهرا عظیمی پنجم خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زنده‌یاد «محمدرضا صادقی‌مقدم» در اثر ضایعه مغزی برای درمان به بیمارستانی در یزد مراجعه کرده و متأسفانه اقدامات درمانی برای او اثربخش نبود و با تشخیص عارضه مرگ مغزی توسط پزشکان متخصص و با رضایت قانونی خانواده، با اهداء اعضا به بیماران نیازمند عضو، به آنان جانی دوباره بخشید.

وی افزود: با اهداء سه ارگان حیات بخش از جمله کبد و کلیه‌های پدر ۴۹ ساله رفسنجانی، سه بیمار در لیست انتظار دریافت عضو جانی دوباره یافته و لبخند زندگی بر لبان آنها نقش بست.

عظیمی گفت: عمل اهداء عضو، چهارم خرداد ماه در یزد انجام شد و کبد به بیمار نیازمند یزدی پیوند زده شد و دو کلیه به علت نبود گیرنده مناسب در یزد برای پیوند به شیراز منتقل و به بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

مسئول هماهنگ‌کننده اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ضمن قدردانی و آرزوی صبر و بردباری برای خانواده این اهداکننده عضو، برای آن عزیز علو درجات را از درگاه ایزد منان مسئلت کرد و گفت: سه اهداء عضو در رفسنجان از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته و این چهارمین اهداء عضو است که عمل برداشت عضو در یزد انجام شد.

انتهای پیام

نظر شما