شناسهٔ خبر: 66843250 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پدر ۴۹ ساله رفسنجانی، ناجی جان ۳ بیمار شد

پدر ۴۹ ساله رفسنجانی که به دلیل ضایعه مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار نیازمند پیوند عضو، حیاتی دوباره بخشید.

صاحب‌خبر -

زهرا عظیمی مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به چهارمین اهدای عضو رفسنجان در سال جدید گفت: زنده یاد محمد رضا صادقی مقدم در اثر ضایعه مغزی برای درمان به بیمارستانی در یزد مراجعه کرد که متأسفانه اقدامات درمانی برای وی اثربخش نبود و با تشخیص عارضه‌ مرگ مغزی از سوی پزشکان متخصص و با رضایت قانونی خانواده، با اهدای اعضای خود به بیماران نیازمند عضو، به آنان جانی دوباره بخشید.

وی افزود: با اهدای ۳ ارگان حیات بخش از جمله کبد و کلیه‌های پدر ۴۹ ساله رفسنجانی، سه بیمار در لیست انتظار دریافت عضو جانی دوباره یافتند و لبخند زندگی بر لبان آنها نقش بست.
 
 عظیمی تصریح کرد: عمل اهدای عضو چهارم خرداد ماه در یزد انجام شد و کبد به بیمار نیازمند یزدی پیوند زده شد و دو کلیه به علت نبود گیرنده مناسب در یزد برای پیوند به بیمار نیازمند دریافت عضو به شیراز منتقل و به بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی، ضمن قدردانی و آرزوی صبر و بردباری برای خانواده این اهدا کننده عضو، برای آن عزیز علو درجات را از درگاه ایزد منان مسئلت کرد و بیان داشت: سه اهدای عضو در رفسنجان از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته و این چهارمین اهدا عضو است که عمل برداشت عضو در یزد انجام شد.

نظر شما