شناسهٔ خبر: 66846875 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دلگان گرمترین شهر کشور؛ وزش باد شدید با سرعت ۹۴ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: عصر روز چهارم خردادماه ۱۷ ایستگاه هواشناسی دمای بالای ۴۰ درجه را ثبت کردند که دلگان با ثبت دمایی ۴۵.۲ درجه گرم ترین شهر کشور شد.

صاحب‌خبر -

محسن حیدری  با بیان اینکه وزش باد شدید با سرعت ۹۴ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید گفت: از لحاظ دمایی گرمای هوا همچنان در سیستان و بلوچستان تداوم خواهد داشت.

وی توصیه کرد: با توجه به گرمای هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدازظهر خودداری و تامین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت انجام شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۰ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی این شهر را تا ۲ هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: باد شدید و گرد و خاک تا اواخر هفته آینده با تشدید جریانات شمالی در شمال سیستان و بلوچستان و در سایر نقاط استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به شمال استان و افزایش غبار رخ خواهد داد.

حیدری با بیان اینکه از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود عنوان کرد: احتیاط در ترددهای جاده ای و محافظت از گلخانه ها و محصولات توصیه می‌شود و از کار در ارتفاعات پرهیز کنید.

نظر شما