شناسهٔ خبر: 66845366 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تعیین اجاره بهای واحد‌های مسکونی براساس نرخ تورم استان

کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مُستغلات: میزان اجاره بهای واحد‌های مسکونی بر اساس نرخ تورم استان تعیین می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در نشست اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مُستغلات استان مرکزی موضوع اجاره بهای واحد‌های مسکونی بررسی شد. مدیرکل راه و شهرسازی استان در این نشست با بیان اینکه اجاره بهای واحد‌های مسکونی بر اساس نرخ تورم استان تعیین می‌شود، گفت: به استناد قانون باید ظرف دو روز موضوع اجاره بهاء براساس نرخ تورم تعیین شود و جمع بندی آن در شورای مسکن منعکس و به اطلاع شورای عالی مسکن برسد؛ تا بر اساس مصوبه و ابلاغ این شورا مبنای تعیین افزایش نرخ اجاره بهای واحد‌های مسکونی در استان از جمله در اراک و شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمع بندی شده و ابلاغ شود.

یوسف زاده با بیان اینکه اجاره بهای واحد‌های مسکونی براساس نرخ تورم استان تعیین می‌شود، از موجر و مستاجرین خواست با ابلاغ شورای عالی مسکن، افزایش نرخ اجاره بهای واحد‌های مسکونی را بر اساس معیار مشخص شده، تغییر دهند.

نوروالهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هم گفت: با تعیین و ابلاغ نرخ افزایش اجاره بهاء از سوی شورای عالی مسکن، تعزیرات حکومتی نیز در راستای اجرای بخشنامه و دستورالعمل به کمک و همکاری راه و شهرسازی و اداره کل صمت خواهد آمد و به صورت جدی در بحث نظارت بر مشاوران املاک و قرارداد‌های اجاره وارد میدان می‌شود و با موجرین و مشاوران املاک متخلف برخورد خواهد کرد. 

<div id="video-display-embed-code_11152232"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4243462/11152232?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما