شناسهٔ خبر: 66836039 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جای خالی نظارت در احداث واحد‌های مسکونی غیرمجاز

مرتفع سازی، ساخت و ساز بدون مجوز و اضافه بنا در احداث واحد‌های مسکونی روستای گاوخانه در حال وقوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ جای نظارت جدی در احداث واحد‌های مسکونی غیر مجاز در روستای گاوخانه خالی است.

بررسی‌های میدانی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما حاکی از عدم رعایت ضوابط و مقررات ساخت و ساز‌ در روستاهاست و مرتفع سازی، ساخت و ساز بدون مجوز و پروانه و اضافه بنا از جمله مهمترین موارد تخلف در احداث واحدهای مسکونی در این روستای نزدیک به اراک است.

اکبری رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اراک به خبرگزاری صداوسیما گفت: در روستا‌ها بنا با ارتفاع حداکثر دوطبقه و پیلوت آن هم در معابر عریض مجاز است در حالی که در روستای گاوخانه بنا‌هایی مرتفع و تا هشت طبقه هم بصورت غیر مجاز در حال احداث است.

مبارک آبادی دهیار روستای گاوخانه هم گفت: این روستا بدلیل نزدیکی به اراک پذیرای سرریز جمعیتی مرکز استان مرکزی است و پیش از این مالکان و سازندگان واحد‌های غیر مجاز پس از احداث بنا با مراجعه به کمسیون‌های مربوطه و پرداخت جرائم مجوز و اتمام بنا دریافت می‌کردند که مدتی است کمسیون‌های مربوطه هیچ رایی صادر نکردند.

هادی فرماندار اراک هم گفت: بر اساس مصوبه فرمانداری، دهیاری و شورای اسلامی روستای گاوخانه موظف شدند از عقد قرارداد با شهرداری اراک برای برخورد با ساخت و ساز‌ها استفاده کنند که این مصوبه تا کنون اجرایی نشده و از ظرفیت دستگاه قضایی برای عمل به این مصوبه استفاده خواهد شد.

روستای گاوخانه در فاصله یک کیلومتری اراک واقع شده و نام آن در حال تغییر به احتشامیه است.

<div id="video-display-embed-code_11155683"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4242899/11155683?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما