شناسهٔ خبر: 66843819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهید رئیسی رئیس‌جمهوری ولایی و مردمی بود

امام‌جمعه میاندوآب گفت: ولایت‌مداری و مردمی‌بودن از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های شهید رئیسی بود.

صاحب‌خبر -

شهید رئیسی رئیس‌جمهوری ولایی و مردمی بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده  با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت در سانحه سقوط بالگرد، اظهار کرد: ما در این ایام دیدیم که ثمره این انقلاب، محبوب قلوب امت اسلامی هستند.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار بودند، افزود: نخستین ویژگی برجسته شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، ولایت‌مداری و مطیع امر ولایت بودن ایشان بود که در همه حال شاهد آن بودیم.

وی گفت: شهید آیت‌الله رئیسی در هر پست و مقامی که بود؛ خود را سرباز ولایت می‌دانست و حتی وقتی در بالاترین قدرت اجرایی کشور قرار گرفت باز هم خود را سرباز ولایت می‌دانست.

حسن‌زاده از مردمی‌بودن به‌عنوان دیگر ویژگی برجسته شهید رئیسی نام برد و تصریح کرد: ویژگی مردمی‌بودن شهید رئیسی در چند وقت اخیر بیشتر ملموس بود و قبلاً نیز در آستان قدس رضوی، قوه قضاییه و مجریه شاهد بودیم.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: شهید رئیسی در سفرهای استانی و یا به هر کجا می‌رفت و در هر مکانی حتماً به محرومان سر می‌زد و با مردم ارتباط برقرار می‌کرد و به فکر خدمت به آنان بود که این موضوع سبب محبوب‌القلوب شدن وی شد.

وی با بیان اینکه شهادت آرزوی همه ما است، افزود: حضرت امیرالمؤمنین (ع) باآن‌همه عزت، بزرگی و عظمت خویش آرزوی شهادت داشتند و در محراب شهادت فرمودند: «فزت و رب الکعبه».

حسن‌زاده افزود: اگر خدا انسانی را دوست بدارد به او مقام شهادت می‌دهد و این شهدای خدمت نیز محبوب خداوند بودند که به این مقام نائل می‌شدند.

امام‌جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شهادت این عزیزان خللی در ادامه راه امت اسلامی ایجاد نمی‌کند، گفت: قانون اساسی همه چیز را دقیق و حساب شده مشخص کرده است و ان‌شاءالله امت اسلامی می‌بیند که راه شهدا ادامه می‌یابد.

نظر شما