شناسهٔ خبر: 66841428 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: یک مقدار کفه ترازوی قهرمانی به سمت سرخپوشان سنگین‌تر است.

اصلانیان: کفه ترازوی قهرمانی به سمت پرسپولیس سنگین‌تر است

اصلانیان: کفه ترازوی قهرمانی به سمت پرسپولیس سنگین‌تر است

صاحب‌خبر -

امیر حسین اصلانیان مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره برد سرخپوشان برابر تیم استقلال خوزستان اظهار کرد: به نظرم هیچ بیننده خوش بینی هم این نتیجه را پیش بینی نمی‌کرد. من بعد از نیمه اول فکر نمی‌کردم که پرسپولیسی‌ها بتوانند بازی را به این نحو ببرند، اما فوتبال است و رو ندارد. فکر می‌کنم اگر سرخپوشان گل زودهنگام را نمی‌خورند بازی گره نمی‌خورد. بازیکنان عصبی شده بودند و موقعیت‌های زیادی را از دست دادند. در کل تکلیف قهرمان می‌توانست عوض شود اگر نتایج این گونه  رقم نمی‌خورد.

او افزود: به هر حال تیم پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد و همه چیز دست خودش است. فکر می‌کنم این بازی تا حدودی تکلیف قهرمان را مشخص کرد.  من  قبلا گفته بودم که استقلال حتما امتیاز از دست  خواهد داد که همانطور هم شد. اگر پرسپولیس ۲ بازی پیش روی خود را ببرد و قهرمان شود خیالش راحت می‌شود. هر چند ۲ بازی پیش رو از بازی با استقلال خوزستان سخت‌تر است، چون آنها تیم‌های قوی تری هستند.

اصلانیان گفت: پرسپولیسی‌ها  هم نشان دادند وقتی که به صورت گروهی و هماهنگ هجوم می‌آورند و پرسینگ را از یک سوم دافاعی حریف انجام می‌دهند و فشار می‌آورند و توپ‌ها را می‌گیرند این طوری می‌توانند با ارسال‌های چپ و راست موقعیت ایجاد کنند و دیدید که توانستند ۴ گل بزنند و ۳، ۴ گل دیگر هم می‌توانستند بزنند، اما این اتفاق رخ نداد.

مهاجم سابق پرسپولیس درباره عملکرد بیرانوند درون دروازه سرخپوشان گفت: به نظرم گل‌هایی که  بیرانوند خورد مقصر نبود و مدافعان تقصیر داشتند که جایگیری مناسبی نداشتند و هم از چپ و هم از راست پشت دفاع هایمان خالی می‌ماند و یکی از گل‌ها هم دیدیم که مدافع ما جا ماند. در مجموع باید بگوییم که عدم هماهنگی در دفاع باعث خوردن ۳ گل شد و بیرانوند در خوردن هیچ کدام از گل‌ها تقصیر نداشت. هر گلری بود شاید این گل‌ها را می‌خورد.

او درباره اینکه نبود گولسیانی در این بازی احساس شد، گفت: چیزی که مشخص بود این است که وقتی پرسپولیس از یک تیم ته جدولی ۳ گل می‌خورد این موضوع را نشان می‌دهد که عدم هماهنگی در خط دفاع سرخپوشان محرز بود. قطعا کادر فنی به آن می‌پردازد، همان گونه که وینگر‌های چپ و راست ما در حمله شرکت می‌کنند، آنها باید تنظیم کنند که حریف نتواند از فضای خالی آنها استفاده کند و به گل برسد. در  اکثر دقایق بازی در نیمه اول برابر تیم استقلال خوزستان دیدیم که بازیکنان این تیم از پشت مدافعان ما توپ گرفتند و اکثر موقعیت هایشان خطرناک بود که ۳ موقعیت تبدیل به گل شد. در کل اگر این بازی را پرسپولیس می‌باخت فکر می‌کنم که اوسمار برکنارمی شد. اصلا  شک نکنید که این اتفاق برای اوسمار می‌افتاد، اما خدا برایش خواست که بازیکنان توانستند بازی را برگردانند.

اصلانیان درباره اینکه از اکنون پرسپولیس را می‌توان قهرمان لیگ دانست، گفت: قطعا هنوز زود است تا پرسپولیس را قهرمان بدانیم، چون هیچ آدم خوش بینی هم فکر نمی‌کرد که  چنین اتفاقی در فوتبال رخ بدهد و ۷ گل در یک بازی رد و بدل شود. از آن طرف هم هیچ کس فکر نمی‌کرد که استقلال نتواند تیم پایین جدول  نساجی را ببرد. این موضوع نشان می‌دهد  بین تیم‌هایی که این همه هزینه می‌کنند و تیم‌های بی پول فرق چندانی وجود ندارد. به هر حال یک مقدار  کفه ترازوی قهرمانی به سمت پرسپولیسی‌ها سنگین‌تر است.

خبرنگار: مریم طایفه 

نظر شما