شناسهٔ خبر: 66840306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۵۰ میلیون دلاری صادرات ماهانه گمرک تبریز

خبرگزاری صدا و سیما

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی اعلام کرد: صادرات ماهانه گمرک تبریز با امضای قرارداد اجرای مخازن اختصاصی با پتروشیمی این شهر افزایش ۵۰ میلیون دلاری دارد.

صاحب‌خبر -

افزایش ۵۰ میلیون دلاری صادرات ماهانه گمرک تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی صادق نامدار اظهار کرد: این قرارداد به منظور ذخیره سازی و صادرات محصولات پتروشیمی که از سال ۱۳۹۷ مورد درخواست شرکت پتروشیمی تبریز بود، با همراهی گمرک، نهایی و امضا شد و برای نخستین بار از اواخر اردیبهشت ماه امسال در استان به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: در بازدید میدانی که از واحد‌های تولیدی پتروشیمی انجام شد، موانع فنی، قانونی و اجرایی این قرارداد بررسی و پس از ارائه راهکار مناسب، تمهیدات لازم برای حل موانع اندیشه شد و در نهایت گام‌های نهایی برای انعقاد قرارداد استفاده از مخازن اختصاصی ظرف کمتر از یک ماه برداشته شد.

نامدار خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد انبار (مخزن) اختصاصی بین گمرک و شرکت پتروشیمی تبریز علاوه بر افزایش ۵۰ میلیون دلاری صادرات ماهانه گمرک تبریز، موجب می‌شود تا نمونه برداری و تعیین ماهیت از کل مخزن و هزینه‌های سربار صادرات از حذف هزینه‌های نمونه برداری و آنالیز هر دستگاه تانکر بارگیری شده از محصول کاهش یابد.

وی ادامه داد: افزایش سرعت و دقت در انجام فرآیند صادرات، جلوگیری از وقفه در ارسال محموله صادراتی و حفظ حداکثری کیفیت محصول و کسب رضایتمندی مشتریان خارجی از دیگر مزایای این قرارداد است.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی شهرستان آذرشهر و شهر بناب است.

مجتمع پتروشیمی تبریز نخستین واحد پتروشیمی کشور است که واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین در آن با دانش بومی، طراحی و اجرا می‌شود. این شرکت در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع و میزان تولید و صادراتش در سال گذشته ۴۰۰ هزار تن اعلام شده است.

 

نظر شما