شناسهٔ خبر: 66855677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش ۵۰ میلیون دلاری صادرات ماهانه گمرک تبریز

تبریز- ایرنا- ناظر گمرکات آذربایجان شرقی از افزایش ۵۰ میلیون دلاری صادرات ماهانه گمرک تبریز با امضا قرارداد اجرای مخازن اختصاصی با پتروشیمی این شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، صادق نامدار روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این قرارداد برای نخستین بار از اواخر اردیبهشت ماه امسال در آذربایجان شرقی اجرایی شد و این قرارداد به منظور ذخیره سازی و صادرات محصولات پتروشیمی که از سال ۱۳۹۷ مورد درخواست شرکت پتروشیمی تبریز بود، با همراهی گمرک، نهایی و امضا شد.

وی ادامه داد: در بازدید میدانی به همراه معاونین و کارشناسان حوزه نظارت گمرک که از واحدهای تولیدی پتروشیمی انجام شد، موانع فنی، قانونی و اجرایی این قرارداد بررسی و پس از ارائه راهکار مناسب، تمهیدات لازم برای حل موانع اندیشه شد و در نهایت گام های نهایی برای انعقاد قرارداد استفاده از مخازن اختصاصی ظرف کمتر از یک ماه اجرایی و عملیاتی شد.

نامدار بیان کرد: انعقاد قرارداد انبار (مخزن) اختصاصی بین گمرک و شرکت پتروشیمی تبریز علاوه بر افزایش ۵۰ میلیون دلاری صادرات ماهانه گمرک تبریز، موجب می شود تا نمونه برداری و تعیین ماهیت از کل مخزن و هزینه های سربار صادرات از محل حذف هزینه های نمونه برداری و آنالیز هر دستگاه تانکر بارگیری شده از محصول کاهش یابد.
وی ادامه داد: افزایش سرعت و دقت در انجام فرآیند صادرات، جلوگیری از وقفه در ارسال محموله صادراتی و حفظ حداکثری کیفیت محصول و کسب رضایتمندی مشتریان خارجی از دیگر مزایای این قرارداد است.

نامدار افزود: ستاد نظارت گمرکات استان همواره با نگاه حمایتی حامی واحد های تولیدی جهت رونق اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح مجتمع پتروشیمی تبریز در قانون بودجه سال ۱۳۶۶ کل کشور تصویب و کلیات طرح در بهمن ماه ۱۳۶۷ به تائید هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسید و فعالیت های طراحی و مهندسی در نمیه دوم سال ۱۳۶۸ و عملیات نصب نیز در سال ۱۳۷۱ آغاز شد.

مجتمع پتروشیمی تبریز نخستین واحد پتروشیمی کشور است که واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین در آن با دانش بومی، طراحی و اجرا می‌شود.

این شرکت در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است.

میزان تولید و صادرات پتروشیمی تبریز در سال گذشته ۴۰۰ هزار تن اعلام شده است.

نظر شما