شناسهٔ خبر: 66838418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار ایلام خبر داد

اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام

استاندار ایلام گفت: با پیگیری‌هایی که در سازمان برنامه و بودجه انجام دادیم، ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان ایلام اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _شنبه پنجم خرداد_ در حاشیه نشست وبینار سراسری شورای عالی مسکن به ریاست سرپرست ریاست‌جمهوری اظهار کرد: در استان‌هایی که نرخ تورم عمومی سالانه آن‌ها بیش از ۳۰ درصد است، با ابلاغ از مرکز و تصمیم شورای مسکن استان، ۵۰ تا ۱۰۰ درصد (یعنی ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش سالانه) نسبت به تورم، می‌تواند افزایش اجاره داشته باشد.

وی افزود: در جلسه شورای مسکن کشور مصوب شد تا در استان ایلام اجاره سالانه ۲۵ درصد افزایش پیدا کند و توسط مشاوران املاک، مالکان و مستأجران اجرا شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: با رایزنی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه انجام دادیم، ۱,۲۰۰ میلیارد تومان با هدف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان اختصاص یافت، از این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان آن برای تکمیل تونل کبیرکوه و ۷۰۰ میلیارد تومان برای ۳۰ پروژه نیمه‌تمام استان در نظر گرفته شد.

بهرام‌نیا ادامه داد: اولویت استان در فرصت باقی‌مانده دولت سیزدهم، تکمیل تونل کبیرکوه و واحدهای مسکن ملی است که در موعد مقرر باید به متقاضیان تحویل داده شود.

وی با قدردانی از شهرداری‌های استان در صدور به‌موقع پروانه ساختمانی تاکید کرد: بانک‌ها در پرداخت به موقع تسهیلات مسکن تلاش بیشتری انجام دهند.

استاندار ایلام با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم حین ساخت و زمان تحویل مسکن به متقاضیان مسکن ملی، افزود: هیچ دلیلی برای عقب بودن نهضت ملی مسکن در ایلام وجود ندارد.

بهرام‌نیا ادامه داد: با هدف تسریع در ساخت مسکن محدودیتی برای پیمانکاران بومی و غیربومی ایجاد نشود و با اولویت به‌کارگیری پیمانکاران بومی دارای رتبه‌بندی و شرایط، از همه ظرفیت‌ها در راستای تسریع در ساخت مسکن استفاده شود.

وی با بیان اینکه گره‌گشایی از مشکلات، مسئله‌محوری و خستگی‌ناپذیری خصوصیات بارز شهید خدمت آیت‌الله رئیسی بود، اظهار کرد: گفتمان، منش، حرکات و برنامه‌ریزی‌های آیت‌الله رئیسی حول محور کار و تلاش و رضایت مردمی بود، بنابراین باید با تلاش مضاعف، کاری کنیم که روح شهید جمهور از ما راضی باشد.

نظر شما