شناسهٔ خبر: 66838353 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار ایلام:

۱۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های نیمه تمام ایلام اختصاص یافت

استاندار ایلام گفت: یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان به پروژه‌های نیمه تمام استان به تازگی اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست شورای مسکن استان گفت: در استان‌هایی که نرخ تورم عمومی سالانه منتهی به اسفندماه آنها بیش از ۳۰ درصد است، با ابلاغ از مرکز و تصمیم شورای مسکن استان، می‌توان به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد (یعنی ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش سالانه) نسبت به تورم، افزایش اجاره داشته باشیم (در این جلسه مصوب شد که در استان ایلام تا ۲۵ درصد افزایش سالانه اجاره باشد) که توسط مشاورین املاک و مالک و مستاجر لازم‌الاجراست.

بهرام‌نیا افزود: با رایزنی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۱،۲۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان اختصاص یافت که ۵۰۰ میلیارد آن برای تکمیل تونل کبیرکوه و ۷۰۰ میلیارد تومان برای ۳۰ پروژه نیمه تمام استان در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: اولویت استان در فرصت باقی‌مانده دولت سیزدهم، تکمیل تونل کبیرکوه و تکمیل واحد‌های مسکن ملی است که در موعد مقرر باید به متقاضیان تحویل داده شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: از شهرداری‌های استان در بخش مسکن بابت صدور به روز پروانه تشکر می‌کنیم. بانک‌ها نیز باید تلاش خود را برای پرداخت به‌هنگام و به‌موقع تسهیلات بیشتر کنند.

استاندار ایلام اضافه کرد: دستگاه‌های زیرساختی حوزه مسکن نیز برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در حین ساخت و در زمان تحویل مسکن به متقاضیان، همه زیرساخت‌ها اعم از آب، برق، گاز، تلفن و… آماده باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که هیچ دلیلی برای عقب بودن نهضت ملی مسکن ایلام وجود ندارد، گفت: برای تسریع در ساخت مسکن محدودیتی برای پیمانکاران داخل و خارج استان ایجاد نشود و با اولویت پیمانکاران بومی دارای رتبه‌بندی و شرایط، از همه ظرفیت‌ها جهت جهش تولید مسکن استفاده شود.

استاندار ایلام با اشاره به ویژگی‌های برجسته شهید رئیسی شهید خدمت، گفت: گره‌گشایی از مشکلات و مسئله‌محوری و خستگی‌ناپذیری از خصوصیات بارز شهید خدمت آیت‌الله رئیسی بود و باید تا پایان دولت سیزدهم با تلاشی مضاعف نسبت به گذشته، کاری کنیم که روح این شهید عزیز از ما شاد باشد چرا که گفتمان، منش، حرکات و برنامه‌ریزی‌های آیت‌الله رئیسی حول محور کار و تلاش و رضایت مردمی بود لذا همه باید در زمان باقی‌مانده بیش از گذشته کار کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما