شناسهٔ خبر: 68079226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استانداری کرمانشاه:

برای رسیدن به «استقلال اقتصادی» باید از جهاددانشگاهی حمایت کنیم

محبوبه علی آقایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، گفت: در همین راستا باید از نهادهایی مانند جهاددانشگاهی که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را برعهده دارند، حمایت کنیم.

صاحب‌خبر -

عبدالوحید محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به خدمات بسیار جهاددانشگاهی در طول بیش از چهار دهه فعالیت این نهاد، گفت: جهاددانشگاهی خدمات بسیاری در حوزه‌های مختلف داشته، اما یکی از شاخص‌ترین اقدامات این نهاد حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور بوده است.

وی افزود: در استان کرمانشاه نیز سازمان جهاددانشگاهی با راه اندازی پارک علم و فناوری، حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور را برعهده گرفته و در حال حاضر تعداد شرکت های دانش بنیان استان به حدود 100 شرکت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه دانش بنیان‌ها می توانند استقلال اقتصادی کشور را رقم بزنند، گفت: این شرکت‌ها به دنبال رفع نیازهای کشور هستند و هر تکنولوژی که مورد نیاز کشور باشد را یا خود ابداع و اختراع کرده و یا آن را بومی سازی می‌کنند، بنابراین حمایت از آنها کشور را در مسیر استقلال اقتصادی قرار می‌دهد.

محمدی افزود: اگر بخواهیم استقلال داشته و وابسته نداشته باشیم و بتوانیم تحریم‌ها را بی اثر کنیم، باید از دانش بنیان‌ها حمایت همه جانبه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: در مسیر رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی باید از نهادهایی مانند جهاددانشگاهی که در زمینه حمایت از دانش بنیان‌ها فعالیت می کنند، حمایت کنیم.

انتهای پیام

نظر شما