شناسهٔ خبر: 66837503 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معرفی ۱۰ سینمای برتر ایران از نگاه کارشناسان

کارشناسان، پارامترهای مختلفی را برای ارزیابی ویژگی سالن سینما در نظر می‌گیرند تا در بین سازه‌های مختلفی که در این زمینه فعالیت دارند، بتوانند چند مورد را به‌عنوان بهترین گزینه‌ها معرفی کنند.

صاحب‌خبر -

ویژگی های یک سینمای برتر چیست؟

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رض کو، صندلی سینما یکی از این پارامترها و از مهم‌ترین بخش‌های آن به‌شمار می‌آید. افرادی که می‌خواهند یک یا چند ساعت روی صندلی بنشینند، قطعا انتظار دارند این کالا راحت باشد و هیچ صدایی تولید نکند.

از دیگر پارامترهای ارزیابی باید به نورپردازی سینما، کیفیت پرده و سیستم صوتی اشاره کرد. سینمایی که از این ویژگی‌ها بهره‌مند باشد به‌عنوان بهترین سالن کشور شناخته می‌شود.

معرفی ۱۰ سینمای برتر ایران از نگاه کارشناسان

معرفی ۱۰ سینمای برتر کشور در تهران

پردیس سینمایی ایران مال

یکی از بهترین سینماهای کشور که دارای ۱۲ سالن با بهترین تجهیزات است، پردیس ایران‌مال نام دارد. در ساخت سالن‌های این سینما از صندلی‌های VIP  راحتی استفاده شده تا افراد حین تماشای فیلم کاملا احساس راحتی داشته باشند.

از ویژگی‌های این سینما باید به بهره‌مندی از بزرگ‌ترین پرده نمایش در کشور اشاره کرد.همچنین می‌توان در این سینما به مشاهده فیلم‌های ۳ بعدی پرداخت. برخورداری از سالن ویژه کودکان و کافه از دیگر ویژگی‌های پردیس ایران‌مال به‌شمار می‌آید.

آدرس سینما پردیس ایران مال: تهران، اتوبان شهید همت غرب، اتوبان شهید خرازی، بازار بزرگ ایران

پردیس سینما آزادی

یکی دیگر از سینماهای برتر کشور که در سال ۱۳۴۸ با نام شهر فرنگ افتتاح شد، پردیس آزادی است. این مجموعه ۵ سالن دارد که یکی از یکی از آن‌ها ۶۰۰ و باقی با ۲۰۰ نفر ظرفیت، پذیرای افراد هستند.

این مجموعه دارای ویژگی‌های جذابی مانند بهره‌مندی از ۳ کافی شاپ، ۲ رستوران و ۴ طبقه تجاری است تا افراد پس‌از تماشای فیلم، خود را سرگرم کنند و از محیط لذت ببرند.

آدرس پردیس سینمای آزادی: تهران، محله آرژانتین تهران، خیابان بهشتی، خیابان وزرا

پردیس سینما گالری ملت

این پردیس سینمایی با ۵ سالن، در سال ۱۳۸۷ افتتاح شد. طی بازسازی‌هایی که انجام گرفت، پردیس گالری ملت به ۱۲ سالن مجهز شد که در طبقات +۱، +۲، همکف، -۱ و -۲ قرار دارند.

سالن‌های این سینما با ظرفیت‌های متنوع مانند ۷۰۰ و ۲۳۷ نفر همواره درحال پخش جدیدترین فیلم‌ها و نمایش تئاتر هستند. معماری جذاب، بهره‌مندی از چند سالن با کاربردهای ویژه، وجود کافه و رستوران، ظرفیت بالا و دسترسی آسان از ویژگی‌های پردیس گالری ملت به‌شمار می‌آیند.

آدرس پردیس سینما گالری ملت: خیابان ولیعصر، بزرگ‌راه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه‌روی بزرگ‌راه کردستان، ایستگاه BRT نیایش سامانه ۷

پردیس سینمایی چارسو

پردیس چارسو که در لیست ۱۰ سینمای برتر ایران قرار دارد، در سال ۱۳۹۳ تاسیس شد. این پردیس دارای ۶ سالن حرفه‌ای با مجموع ظرفیت ۱۱۰ نفر است که به پیشرفته‌ترین تجهیزات نمایش تصویر و پخش صوت مجهز شده‌اند. پارکینگ اختصاصی و بهره‌مندی از مرکز خرید، رستوران و کافی‌شاپ از ویژگی‌های پردیس چارسو به‌شمار می‌آید.

آدرس پردیس سینمایی چارسو: تهران، خیابان جمهوری، تقاطع حافظ

پردیس سینمایی مگامال

پردیس سینمایی مگامال از جدیدترین سالن‌های کشور است که در سال ۱۳۹۶ تاسیس شد. این پردیس ۱۰ سالن برای نمایش جدیدترین فیلم‌ها و نمایش‌ها دارد و پذیرای ۱۴۰۰ نفر است.

مگامال از مجهزترین سینماهای کشور محسوب می‌شود و می‌توان در آن تجربه جذابی از تماشای جدیدترین فیلم‌ها و تئاترها به‌دست آورد. در یک سالن این پردیس که ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد می‌توان کنسرت برگزار کرد.

آدرس پردیس سینمایی مگامل: تهران، شهرک اکباتان، فاز ۲

سینما فرهنگ

سینما فرهنگ در سال ۱۳۸۲ و پس‌از اعمال تغییرات بازگشایی شد. ظرفیت ۳ سالن این مجموعه به‌ترتیب ۳۲۷، ۲۳۹ و ۶۴ نفر است. این پردیس دولتی، تحت نظارت بنیاد فارابی اداره می‌شود و درحال‌حاضر پیشرفته‌ترین تجهیزات را دارد.

آدرس سینما فرهنگ: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان دولت، مترو قلهک، مترو صدر، ایستگاه اتوبوس سینما فرهنگ

پردیس سینمایی زندگی

اگر به‌دنبال سینمای برتر هستید می‌توانید به پردیس زندگی مراجعه کنید. این مجموعه دارای ۵ سالن با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر است. از ویژگی‌های این پردیس باید به بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین تجهیزات، رستوران، سالن تئاتر و مرکز خرید اشاره کرد.

آدرس پردیس سینمایی زندگی: میدان صادقیه، بلوار کاشانی، بلوار اباذر

پردیس سینمایی کورش

پردیس سینمایی کورش با بهره‌مندی از ۱۲ سالن مجهز برای اکران فیلم‌های به‌روز، نمایش تئاتر و برگزاری کنسرت به‌عنوان سینمای برتر کشور شناخته می‌شود و ۳۲۰۰ نفر ظرفیت دارد. این مجموعه از پیشرفته‌ترین تجهیزات صوتی و تصویری برخوردار است.

آدرس سینما پردیس کورش: تهران، بزرگ‌راه ستاری شمال، نبش خیابان پیامبر مرکزی، مرکز خرید کورش

پردیس سینمایی هروی سنتر

دیگر سینمای برتر کشور، پردیس هروی سنتر است که در سال ۱۳۹۷ تاسیس شد. این مجموعه با ۳ سالن مجهز و پیشرفته، تجربه‌ای جذاب از تماشای فیلم را به شما هدیه می‌دهد. سالن خانوادگی این پردیس را می‌توان برای یک‌سانس به‌صورت گروهی یا خانوادگی رزرو کرد.

آدرس سینما هروی سنتر: تهران، میدان هروی، خیابان موسوی، نبش خیابان نازک، مرکز خرید هروی سنتر

معرفی ۱۰ سینمای برتر ایران از نگاه کارشناسان

پردیس سینمایی معین مال

پردیس معین‌مال از مجهزترین سینماهای کشور بوده که در سال ۱۴۰۰ تاسیس شد و دارای ۱۲ سالن پیشرفته است اما تنها ۹ سالن آن برای اکران فیلم کاربرد دارد. ظرفیت‌ سالن‌های این پردیس ۱۸۰۰ نفر است. از ویژگی‌های این مجموعه باید به بهره‌مندی از سیستم‌های پیشرفته‌ و به‌روز صوتی و تصویری اشاره کرد.

آدرس پردیس سینمایی معین‌مال: ابتدای خیابان آزادی، ابتدای خیابان استاد معین، مجتمع تجاری معین مال

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما