شناسهٔ خبر: 66837458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزش باد‌های شمالی در بوشهر تا پایان هفته

هواشناسی بوشهر پیش‌بینی کرد: وزش باد‌های شمالی تا پایان هفته در استان ادامه دارد و دریا در این مدت متلاطم خواهد بود.

صاحب‌خبر -

وزش باد‌های شمالی در بوشهر تا پایان هفته

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعت‌هایی از وقت امروز تا اوایل شب با وزش باد‌های شمالی در سواحل مرکزی و جنوبی استان، دریا متلاطم است.

محمدرضا انصاری افزود: روز یک‌شنبه از سرعت وزش باد کاسته می‌شود، اما دوباره از روز دوشنبه تا پایان هفته با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، خلیج فارس در برخی ساعت‌ها مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: در این مدت ضمن این‌که احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد وجود دارد، دمای هوا نیز روند افزایشی خواهد داشت.

وی گفت: جهت وزش باد تا فردا متغیر، بیشتر شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ و در طول روز تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی تا اوایل شب ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

انصاری ادامه داد: رتفاع موج دریا هم ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و امروز تا اوایل شب در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۱۵ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۳۰، جزر اول ساعت ۱۶:۲۵ و مد دوم ساعت ۲۲:۲۰ خواهد بود.

نظر شما