شناسهٔ خبر: 67311849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رشد ۲برابری پایگاه‌های انتقال خون در لرستان + فیلم

مدیرکل انتقال خون لرستان از افزایش دوبرابری پایگاه‌های انتقال خون این استان در دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، گفت: از بدو تأسیس اداره‌کل انتقال خون لرستان تا شروع دولت سیزدهم 4 پایگاه انتقال خون در 3 شهرستان قرار داشت.

وی افزود: پایگاه‌های انتقال خون در لرستان طی دولت سیزدهم به 12 مرکز در 10 شهرستان رسید، به‌طوری‌که ما طی 37 سال فقط چهار پایگاه داشتیم، اما در دولت سیزدهم به‌‌اندازه‌ 2 برابر 37 سال پایگاه انتقال خون ایجاد شد.

مدیرکل انتقال خون لرستان عنوان کرد: سه مرکز فرآوری در سه شهرستان خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز وجود داشت که این مراکز در دولت سیزدهم به پنج مرکز افزایش یافت.

سوری بیان کرد: مراکز تولید پلاکت لرستان در دولت سیزدهم از یک پایگاه به سه پایگاه افزایش یافت و تولید واحدهای خونی که در پایان 1400 به 41هزار واحد در سال رسیده بود طی دو سال به حدود 62 هزار واحد در پایان سال 1402 رسید.

وی  تصریح کرد: از بدو تأسیس اداره‌کل انتقال خون در لرستان تا پایان 1400 در هیچ سالی نتوانسته بودیم حائز رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی شویم، اما در سال 1401 توانستیم علاوه‌بر مقام برتر در پدافند غیرعامل این استان مقام برتر را هم در جشنواره شهید رجایی کسب کنیم.

مدیرکل انتقال خون لرستان اعلام کرد: ما در سال 1402 از چهار شاخص اعلامی سازمان انتقال خون اداره‌کل انتقال خون لرستان توانستیم در سه شاخص رتبه اول و برتر کشور را به خود اختصاص دهیم.

سوری خاطرنشان کرد: در سال 1402 با همت همکاران در شهرستان خرم‌آباد توانستیم بزرگ‌ترین مرکز اهدای خون غرب کشور را در پایگاه شهید رستمی مقدم افتتاح کنیم.

.

انتهای پیام/645/.+

نظر شما