شناسهٔ خبر: 66834926 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اهدای خون بانوان در خراسان جنوبی ۵.۵ درصد افزایش یافت

اهدای خون بانوان خراسان جنوبی از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵.۵ درصد افزایش دارد.

صاحب‌خبر -

مهدیزاده مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال ۴ هزار و ۹۸۹ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده اند که ۴ هزار و ۲۰۴ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

او با بیان اینکه اهدای خون خانم‌ها امسال با ۲۹۷ واحد خون اهدا شده در مقایسه با پارسال ۵.۵ درصد افزایش داشته است افزود: آقایان هم از ابتدای سال ۳ هزار و ۹۰۷ واحد خون اهدا کرده اند.

مهدیزاده از افزایش ۸.۱ درصدی اهداکنندگان مستمر خبر داد و عنوان کرد: در این مدت برای اهدای پلاکت هم ۱۵۸ نفر مراجعه کرده اند که در مقایسه با پارسال افزایش ۲۸.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: علاوه بر خونگیری در مراکز اهدای خون شهرستان‌های بیرجند، قائنات، طبس و فردوس، تیم‌های سیار هم با حضور در سایر شهر‌ها و روستا‌های استان موفق به خونگیری ۲۷۹ واحد شده اند که پارسال ۲۵۰ واحد خون بوده است.

بیشتر بخوانید

او بیان کرد: از آغاز امسال هزار و ۴۵۵ واحد خون به شبکه ملی خون رسانی ارسال شده است.

مهدیزاده با اشاره به کمبود خون در گروه خونی O مثبت و O منفی در استان تصریح کرد: افرادی که تمایل به اهدای این گروه‌های خونی را دارند می‌توانند به مراکز خونگیری مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: مرکز خونگیری شمال شهر بیرجند واقع در بلوار مسافر هم که قبلا در میدان ابوذر مستقر بود به زودی در محل جدید افتتاح می‌شود.

نظر شما