شناسهٔ خبر: 66841138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خراسان جنوبی کمبود خون در گروه O مثبت و منفی دارد

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی از کمبود خون در گروه خونی O مثبت و O منفی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،کامبیز مهدی‌زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: از آغاز امسال 4 هزار و 989 نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که 4 هزار و 204 نفر موفق به اهدای خون شدند. 

وی با بیان اینکه خانم‌ها امسال با 297 واحد خون اهداشده در مقایسه با سال گذشته 5.5 درصد افزایش داشته، افزود: آقایان هم از ابتدای سال 3 هزار و 907 واحد خون اهدا کردند. 

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی از افزایش 8.1 درصدی اهداکنندگان مستمر خبر داد و گفت: در این مدت برای اهدای پلاکت هم 158 نفر مراجعه کردند که در مقایسه با پارسال افزایش 28.5 درصدی را نشان می‌دهد. 

مهدی‌زاده افزود: علاوه بر خونگیری در مراکز اهدای خون شهرستان‌های بیرجند، قائنات، طبس و فردوس، تیم‌های سیار هم با حضور در سایر شهر‌ها و روستا‌های استان موفق به خونگیری 279 واحد شدند که سال گذشته 250 واحد خون بوده است. 

وی بیان کرد: از آغاز امسال یک هزار و 455 واحد خون به شبکه ملی خون‌رسانی ارسال شده است. 

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی با اشاره به کمبود خون در گروه خونی O مثبت و O منفی در استان گفت: افرادی که تمایل به اهدای این گروه‌های خونی را دارند می توانند به مراکز خونگیری مراجعه کنند. 

مهدوی‌زاده اظهار داشت: مرکز خونگیری شمال شهر بیرجند واقع در بلوار مسافر هم که قبلا در میدان ابوذر مستقر بود به زودی در محل جدید افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ 252/

نظر شما