شناسهٔ خبر: 66834610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

با حضور استاندار هرمزگان انجام شد

آغاز عملیات اجرای طرح بزرگ آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر

طرح آبرسانی به مناطق کهورستان و رویدر در شهرستان خمیر از آب‌شیرین‌کن خلیج‌فارس با حضور مهدی دوستی، استاندار هرمزگان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط‌عمومی آبفا، در راستای تداوم خدمت‌رسانی در دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی در حرکت بزرگ زیربنایی، طرح آب‌رسانی به مناطق کهورستان و رویدر در شهرستان خمیر از آب‌شیرین‌کن خلیج فارس با حضور مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، فرماندار خمیر و جمعی از مردم آغاز شد.

عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور دولت مردمی، ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس و فرماندار خمیر از پروژه‌های آب‌رسانی اظهار کرد: طرح آب‌رسانی به بخش‌های مرکزی، کهورستان و رویدر با هدف تأمین آب بهداشتی و پایدار برای ساکنان این مناطق با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طراحی شد و قرار است یک شهر و ۳۸ روستا را با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر پوشش دهد.

وی با بیان اینکه در این شهرستان هیچ منبع آب شیرین سطحی و زیرزمینی وجود ندارد، ادامه داد: با اجرای این طرح، نیاز آبی منطقه که معادل ۱۳۵ لیتر در ثانیه است، تأمین خواهد شد و شهرها و روستاهای مذکور از آب شیرین و سالم بهره‌مند خواهند شد.

حمزه‌پور ادامه داد: در این راستا، ۷۲ کیلومتر خط انتقال و سه ایستگاه پمپاژ به همراه ۹ مخزن با حجم ۲۲۵۰ متر مکعب ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ارزش ریالی این پروژه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است و منابع آبی مورد نیاز مناطق یاد شده از آب شیرین‌کن خلیج‌فارس تأمین می‌شود.

حمزه‌پور افزود: با تکمیل این پروژه، بیشتر شهرها و روستاهای شهرستان خمیر از این محل تأمین آب خواهند شد.

وی گفت: با توجه به تاکید استاندار هرمزگان بر اجرا و تکمیل این پروژه امید می‌رود این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایمنا، فاز اول این پروژه به طول ۴۰ کیلومتر از کهورستان تا رویدر به پایان رسیده است.

نظر شما