شناسهٔ خبر: 67307852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر:

ترانزیت کالا از طریق بنادر استان بوشهر افزایش یافت

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طی ماه‌های اخیر ترانزیت کالا از طریق بنادر استان بوشهر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی‌نسب صبح شنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی اظهار کرد: به منظور رونق فعالیت‌های بندری در استان بوشهر تیم‌هایی را برای توسعه فعالیت‌های ترانزیتی اعزام کردیم که نتایج خوبی را به همراه داشته است.

وی از افزایش ۵۰ درصد تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر خبر داد و اضافه کرد: بوشهر دارای تاریخی درخشان در حوزه بندر و فعالیت‌های تجاری است ولی در سال‌های قبل کمتر مورد توجه بود که طی سال‌های اخیر تلاش شده این بندر به جایگاه تاریخی خود برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های بندری در بوشهر زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت استان خواهد بود ادامه داد: طی ۱۰ سال میزان ترانزیت کالا از استان بوشهر ۶۳ هزار تن بود در حالی که چهار ماه اخیر میزان ترانزیت کالا به بیش از ۶۳۴ هزار تن رسیده است.

واردات ۹۶ درصد میوه کشور از بوشهر

وی با بیان اینکه این فعالیت‌های بندری رونق فراوانی را در بوشهر ایجاد کرده و باعث تقویت اشتغال شده است افزود: شاهد همکاری خوبی از سوی گمرک بوشهر برای بهبود فعالیت‌های بندری در استان هستیم.

شکیبی‌نسب با اشاره به اینکه ۹۶ درصد از میوه‌های کشور به ویژه موز و آناناس از طریق بندر بوشهر وارد می‌شود بیان کرد: تخلیه و بارگیری کشتی‌ها باعث اشتغال گسترده‌ای در استان بوشهر می‌شود.

نظر شما