شناسهٔ خبر: 66831379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

دولت شهید رئیسی توانست باب جدیدی در روابط سیاسی با دنیا باز کند

علی فرقانی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات دکتر رئیسی در بخش‌های مختلف بویژه در عرصه دیپلماسی و بین‌المللی ماندگار بوده و دولت رئیسی توانست باب جدیدی در روابط سیاسی با دنیا باز کند.

صاحب‌خبر -

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اخلاص و صداقت بارزترین ویژگی شهید رئیسی بود که همگان بدان تاکید داشته و اعتراف دارند، اظهار کرد: دکتر رئیسی مخلصانه به صحنه انتخابات آمد و پس از پیروزی در انتخابات با همین روحیه به مردم خدمت کرد و این دو ویژگی، سرمایه اجتماعی ارزشمندی برای نظام اسلامی است که در رفتار رئیس جمهور فقید کشورمان متجلی بود.

وی در ادامه، حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع و بزرگداشت دکتر رئیسی را نشانگر سرمایه اجتماعی گسترده و ارادت قلبی مردم به او دانست و افزود: شهید رئیسی خدمتگزاری تلاشگر و مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود و خود را وقف مردم  و کشور کرد و برکات زیادی برای نظام اسلامی داشت.

کریمی به دستاوردهای دولت دکتر رئیسی اشاره کرد و گفت: تغییر فرآیندها و ریل‌گذاری‌ها در کشور، مهمترین دستاورد دکتر رئیسی بود، بویژه بعد از دوره هشت ساله دولت سابق که در بسیاری از حوزه‌ها نحوه فرآیندها به شکل خاصی درآمده بود و دولت سیزدهم توانست بسیاری از اتفاقاتی که در طول آن سال‌ها شکل گرفته بود تغییر دهد و قطار انقلاب را به ریل خود برگرداند.

وی همچنین ایجاد ثبات در سیاست‌های کلی نظام در حوزه داخلی و خارجی، پیشرفت‌ها و پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام و باقیمانده در گذشته و شتاب‌دهی به بهره‌برداری از طرح‌ها را از دیگر دستاوردهای خدمت سه ساله شهید رئیسی در دولت دانست و افزود: خدمات دکتر رئیسی در بخش‌های اقتصادی، عمرانی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... بویژه در عرصه دیپلماسی و بین‌المللی ماندگار بوده و دولت رئیسی توانست باب جدیدی در روابط سیاسی با دنیا باز کند و روابط گسترده ای با حضور در پیمان‌های خارجی ایجاد شد.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: گستره ارتباط بین‌المللی شکل گرفته در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی موجب شد که افزون بر ۱۰۰ کشور با ملت ایران ابراز همدردی کردند و حتی تعدادی از کشورها عزای عمومی اعلام کردند. در حالی که استکبار جهانی به دنبال انزوای جمهوری اسلامی ایران بود، عملکرد دکتر رئیسی و دولت سیزدهم نه تنها این توطئه را خنثی کرد بلکه در حد بسیار زیادی روابط بین‌المللی را ارتقا داد و حضور موثر ایران را در صحنه جهانی افزایش داد.

وی بیان کرد: دولت دکتر رئیسی با برخورداری از روحیه جهادی، تلاش، اخلاص و خستگی‌ناپذیری برگرفته از روحیه شهید رئیسی، خدمات ماندگاری را انجام داد و به ملت ایران ارزانی کرد.

کریمی گفت: استان مرکزی در انتظار حضور دور دوم سفر دکتر رئیسی به سرزمین آفتاب بود.

وی بیان کرد: تامین برخی زیرساخت‌ها نظیر برطرف کردن کمبود آب در برخی نقاط استان نظیر ساوه و زرندیه، تکمیل طرح‌های آبرسانی و تامین آب شرب برای برخی شهرها و روستاهای استان، بهسازی محورهای مواصلاتی، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های درمانی استان مرکزی بویژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) که سال‌ها به تعویق افتاده بود و با وجود پیشرفت فیزیکی مطلوب هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است، تقویت زیرساخت‌ها برای توسعه صنعتی استان مرکزی و رفع مشکل بیکاری در برخی نقاط، تداوم روند توسعه صنعتی با توجه به پیشینه و جایگاه ممتازی که استان مرکزی در حوزه صنعت و تولید کشور دارد، از مهمترین مواردی بود که قرار بود در دور دوم سفر استانی شهید رئیسی به استان مورد پیگیری قرار گیرد.

کریمی تصریح کرد: حرکت دولت جدید باید با عزم و توان مضاعف باشد و راهی که شهید رئیسی پیمود و جان خویش را در راه خدمت به مردم تقدیم کرد به عنوان یک الگوی مدیریتی خالصانه و صادقانه پیش روی دولت آینده قرار گیرد.

وی بیان کرد: الگوبرداری از شیوه مدیریتی و تلاش صادقانه شهید رئیسی و تداوم این راه توسط رئیس جمهور و دولت آینده یک ضرورت است تا مسیر کاروان خدمت مفید و موثر در کشور ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

نظر شما