شناسهٔ خبر: 66826294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نوزدهمین یادواره شهدای گمنام دولت آباد بافق

نوزدهمین سالگرد شهدای گمنام دولت آباد بافق و گرامیداشت شهید آیت الله رئیسی و هیئت همراه در جوار تپه نورالشهدای این روستا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در نوزدهمین یادواره شهدای گمنام دولت آباد بافق و گرامیداشت شهید آیت الله رئیسی و هیئت همراه، خانواده‌های شهدا، اقشار مختلف مردم از بافق و روستا‌های اطراف حضور داشتند.

سردار فرقانی فرمانده سابق سپاه علویون در این یادواره گفت: عاشورا را در خطبه خوانی تبیین کنید نه در نوحه خوانی و بدانید انقلاب اسلامی ایران محصول مکتب عاشوراست و هرزمانی که عرصه تنگ شود با مفهوم عاشورا مقابل دشمنان ایستادگی خواهیم کرد.

او افزود: اگر نوحه خوانی پیش آمد، درس عاشورا و اگر خطبه خوانی پیش آمد، عبرت‌های عاشورا است.

فرقانی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما را با دیگر انقلاب‌ها برای مردم تبیین کنید؛ چرا دشمن با انقلاب ما مبارزه می‌کند و کاری به دیگر انقلاب‌ها ندارد؟! 

او گفت: اگر به هندسه قدرت در قبل از انقلاب نگاه کنیم دو نوع گفتمان لیبرالیسم با محوریت آمریکا و سوسیالیسم با محوریت شوروی حاکم بود. 

فرمانده سابق سپاه علویون بیان داشت: تنها انقلابی که در تمامیت ارضی شکل گرفت، انقلاب اسلامی است و شعار آن نه شرقی و نه غربی و احیای دین توحیدی یعنی اسلام ناب محمدی است که با این انقلاب گفتمان سوم شکل می‌گیرد. 


او گفت: برای مقابله با گفتمان انقلاب کودتا کردند، جنگ تحمیلی را آغاز کردند و وقتی جنگ آغاز شد عراق توان نظامیش ۱۰ برابر ما بود، اما ایمان، ایثار، مقاومت و پیروی از مکتب عاشورا ما را پیروز میدان کرد. 

فرقانی ادامه داد: مکتبی که امروز شهید ابراهیم رییسی برای من و شما در فرایند مدیر اجرایی ترسیم کرده است یعنی همین؛ رییسی تمامی گره‌های تحریم را باز کرد و اکنون دشمن اذعان دارد ایران یک ابر قدرت منطقه‌ای است. 

او تصریح کرد: هشتم تیر دقت داشته باشید که به چه کسی رای می‌دهید؛ به ابراهیم رییسی‌ها رأی دهید. 

سخنرانی، روایتگری، مداحی، اجرای سرود و غبارروبی قبور شهدا از برنامه‌های این یادواره بود.

نظر شما