شناسهٔ خبر: 66826494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری یادواره شهدای گمنام دولت آباد بافق

نوزدهمین یادواره شهدای گمنام دولت آباد بافق و همچنین گرامیداشت شهدای خدمت، در جوار تپه نورالشهدای این روستا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری یادواره شهدای گمنام دولت آباد بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فرمانده سابق سپاه علویون در این یادواره گفت: عاشورا را در خطبه خوانی تبیین کنید نه در نوحه خوانی و بدانید انقلاب اسلامی ایران محصول مکتب عاشوراست و هر زمانی که عرصه تنگ شود با مفهوم عاشورا مقابل دشمنان ایستادگی خواهیم کرد.

سردار فرقانی افزود: اگر نوحه خوانی پیش آمد، درس عاشورا و اگر خطبه خوانی پیش آمد، عبرت‌های عاشورا است. 

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما را با دیگر انقلاب‌ها برای مردم تبیین کنید؛ چرا دشمن با انقلاب ما مبارزه می‌کند و کاری به دیگر انقلاب‌ها ندارد.

فرقانی ادامه داد: اگر به هندسه قدرت در قبل از انقلاب نگاه کنیم دو نوع گفتمان لیبرالیسم با محوریت آمریکا و سوسیالیسم با محوریت شوروی حاکم بود. 

فرمانده سابق سپاه علویون بیان داشت: تنها انقلابی که در تمامیت ارضی شکل گرفت، انقلاب اسلامی است و شعار آن نه شرقی و نه غربی و احیای دین توحیدی یعنی اسلام ناب محمدی است که با این انقلاب گفتمان سوم شکل می‌گیرد. 

او گفت: برای مقابله با گفتمان انقلاب، کودتا انجام داده و جنگ تحمیلی را آغاز کردند. وقتی جنگ آغاز شد عراق توان نظامیش ۱۰ برابر ما بود، اما ایمان، ایثار، مقاومت و پیروی از مکتب عاشورا ما را پیروز میدان کرد. 

فرقانی ادامه داد: آیت الله رئیسی تمامی گره‌های تحریم را باز کرد و اکنون دشمن اذعان دارد ایران یک ابرقدرت منطقه‌ای است. 

فرماندار بافق هم در حاشیه نوزدهمین یادواره شهدای گمنام دولت آباد گفت: حضور شهدای گمنام در روستای دولت آباد، این روستا و تپه نورالشهدا را به یک مکان گردشگری مذهبی تبدیل کرده است. 

دهقان افزود: مردم شهرستان بافق و روستا‌های اطراف به خاطر این شهدای گرانقدر در این مکان حضور می‌یابند و از برکاتشان بهره می‌برند. در همین راستا نیاز است که به این مکان و ظرفیت موجود در آن، توجه ویژه‌ای شود. 

بخشدار مرکزی بافق نیز اظهار داشت: خاک روستا‌های شهرستان بافق مطهر به ۸۸ شهید دفاع مقدس است. از ۲۵۶ شهید شهرستان بافق، ۸۸ شهید متعلق به روستا‌ها است که برخی در شهر‌های دیگر تدفین شده‌اند. 

رحیمی پور ادامه داد: از این ۸۸ شهید نیز سه شهید گمنام در تپه نورالشهدای دولت آباد بافق مدفون هستند.

سخنرانی، روایتگری، مداحی، اجرای سرود و غبارروبی قبور شهدا از برنامه‌های این یادواره بود.

<div id="video-display-embed-code_11148759"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4242525/11148759?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما