شناسهٔ خبر: 67224760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی پیشین وزارت خارجه:

افراط و تفریط در سیاست خارجه محکوم به شکست است

رشت_ سخنگوی پیشین وزارت خارجه با بیان اینکه برخی‌ها در روابط سیاست خارجه خیلی بسته و یا خیلی باز فکر می‌کنند، گفت: افراط و تفریط در سیاست خارجه محکوم به شکست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رامین مهمان پرست شامگاه یکشنبه در آئین افتتاح ستاد مرکزی محمدباقر قالیباف در رشت اظهار کرد: در کنار کارهای خوبی که دولت شهید رئیسی صورت گرفت اما معیشت و اقتصاد کشور دچار بحران شده است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه وضعیت کشور به گونه‌ای است که دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم، گفت: در چنین شرایط حساس فرصتی برای ایده پردازی، پرداختن به بحث‌های آرمانی و نظری وجود ندارد.

مهمان پرست با بیان اینکه زمان آزمایش کردن افراد بدون عملکرد گذشته است، اضافه کرد: باید دنبال افراد دارای کارنامه و عملکرد باشیم تا کشور را از بن بست اقتصادی نجات دهیم.

وی با بیان اینکه بیماری بزرگی در اقتصاد کشور وجود دارد که باید علاج شود، افزود: اقتصاد کشور برای رهایی از بن بست و چالش‌ها نیازمند جراحی است.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه با اشاره به شرایط حساس کشور در بخش‌های مختلف بیان کرد: کشور در شرایط فعلی نیازمند فردی پخته با عملکردی روشن و دارای برنامه‌های راهبردی و عملیاتی نیازمند است که این ویژگی‌ها در آقای قالیباف می‌بینیم.

مهمان پرست با اشاره به اهمیت سیاست خارجی در گشایش اقتصادی داخل بیان کرد: برخی‌ها در روابط سیاست خارجه خیلی بسته و یا خیلی باز فکر می‌کنند و این افراط و تفریط در سیاست خارجی توفیق آمیز نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز دوست دائم و دشمن دائم معنا ندارد، افزود: ما در سیاست خارجی باید دنبال اعتدال باشیم همان تفکری که در آقای قالیباف دیده می‌شود.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه با بیان اینکه افراط و تفریط به انقلاب ضربه می‌زند، گفت: روابط کشورها در سیاست خارجی بر اساس منافع ملی صورت می‌گیرد.

مهمان پرست با بیان اینکه در دیپلماسی نیازمند توسعه و روابط متوازن هستیم، اضافه کرد: دیپلماسی اقتصادی شعار دکتر قالیباف است و برای تحقق آن برنامه دارد.

وی با بیان اینکه مبنا در سیاست خارجی منافع ملی است، افزود: دکتر قالیباف در سیاست خارجی از دو جریان افراط و تفریط به دور است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دکتر قالیباف مرد خدمت و پیشرفت است، گفت: آقای قالیباف در هر جایگاهی که خدمت کرده، خالق کارهای بزرگ بودند.

نظر شما