شناسهٔ خبر: 66824704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیین بهره برداری از بزرگترین مجتمع آموزشی شرق کشور در مشهد

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: رشد تحقیقات و فناوری نیازمند ابزار متعددی است که نخستین ابزار آن سرمایه انسانی است.

صاحب‌خبر -

 

سرمایه انسانی، نخستین ابزار رشد تحقیقات است

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در آیین بهره برداری بزرگترین مجتمع آموزشی شرق کشور و ۲۲ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توسعه زیرساخت های تحقیقاتی، تبدیل مراکز تحقیقاتی به پژوهشگاه، دیپلماسی علم، اصلاح فرایندها در عرصه تولید علم و فناوری در راستای رفع چالش های عرصه علم و فناوری از دیگر ابزارهای رشد تحقیقات به شمار می روند. 

دکتر یونس پناهی افزود: در این راستا نخستین پژوهشگاه تحقیقاتی علوم پزشکی کشور به نام شهید جمهور آیت الله رئیسی با ۱۰ هزار مترمربع و هزینه ساخت و تجهیز سه هزار میلیارد ریال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرق کشور نباید کسی برای اخذ مجوز پژوهشی در حوزه سلامت به تهران مراجعه کند و در شرق کشور در حوزه سلامت تمام مجوزهای لازم از پژوهشگاه تحقیقاتی علوم پزشکی شهید جمهور آیت الله رئیسی صادر می شود.

پناهی افزود: رهبر معظم انقلاب، نخستین سال آغاز به کار دولت سیزدهم را سال دانش‌بنیان نام گذاری کرده بودند و قبل از دولت مردمی حدود ۷۳۰ شرکت دانش بنیان فعالیت داشتند که این تعداد با نگاه ویژه «شهید جمهور»به هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های مواد اولیه دارو، تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی پزشکی افزایش یافت.

وی ادامه داد: همچنین در دولت سیزدهم تولید محصولات دارویی رشد ۹۰ درصدی یافت و اختراع و مراکز نوآوری و پارک علم و فناوری نیز رشد قابل توجهی داشت.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قبل از دولت سیزدهم برای ۱۰ منطقه در کشور پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده بود که در دولت سیزدهم، اصلاح این قانون در دستور کار قرار گرفت و هم اینک ۱۵ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد.

پناهی افزود:دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه نسل سوم است که در تولید علم و فناوری و ثروت آفرینی موفق عمل کرده و هم اکنون عملکردش در تبدیل علم و فناوری به ثروت جزو مباهات کشور است.

مراسم افتتاح ۲۲ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع آموزشی خوارزمی برگزار شد.

مراسم بهره برداری سایر طرح های بهداشتی، درمانی و آموزشی و پژوهشی در شهرستان های قوچان، کلات، فریمان، رشتخوار و طرقبه - شاندیز از توابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت همایش مجازی برگزار شد.

نظر شما