شناسهٔ خبر: 66820040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

3 سرباز آمریکایی در حین عملیات اسکله در غزه مجروح شدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- سه سرباز آمریکایی در جریان ساخت و بهره برداری از اسکله دریایی غزه برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها مجروح شدند که به گفته مقامات آمریکایی وضعیت یکی از آنها وخیم است. این اولین تلفات سربازان آمریکایی در جریان عملیات اخیر برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه العربی الجدید نوشت: «جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، مارس گذشته ساخت اسکله در سواحل غزه را اعلام کرد که همانطور که پیش بینی شد در نود روز اول با مشارکت حدود یک هزار سرباز آمریکایی و 320 میلیون دلار هزینه، از هفته گذشته شروع به کار کرد».

«برد کوپر»، معاون فرماندهی مرکزی ایالات متحده که دارای درجه معاون دریاسالار است، گفت که از دو سرباز یکی از آنها دچار رگ به رگ شدن مچ پا و دیگری از ناحیه کمر آسیب جزئی دیده است و افزود: «دو نفر از آنها جراحات بسیار جزئی داشتند و به خدمت بازگشته‌اند اما سرباز سومی که در یک کشتی در دریا مجروح شده بود، از نظر پزشکی به بیمارستانی در اسرائیل منتقل شد. یک مقام وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت که وضعیت او وخیم است».

در این رابطه؛ قانونگذاران آمریکایی در واکنش به این خبر نسبت به خطراتی که ممکن است در اعزام نیروهای آمریکایی به سواحل غزه وجود داشته باشد ابراز نگرانی کردند. بایدن نیز گفت که پا به شهری که در اثر تجاوز اسرائیل به نوار غزه تکه تکه شده است، نخواهند گذاشت. همچنین پنتاگون اعلام کرد که امنیت پرسنل نظامی آمریکایی را در اولویت قرار خواهد داد.

کوپر تأکید کرد: «ما با هوشیاری به تلاش برای محافظت از نیروهایمان در تمام طول روز ادامه می‌دهیم».

«دانیال دایک هاوس» از آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده گفت که از زمان افتتاح اسکله غزه در هفته گذشته، حدود 506 تن کمک به سازمان های بشردوستانه در داخل غزه تحویل داده شده اما حدود یک سوم این مقدار هنوز توزیع نشده است اما به زودی انجام خواهد شد.

در حالی که جنگ غزه وارد 231 امین روز خود می‌شود که همه نگاه‌ها به حکمی است که امروز جمعه از سوی دیوان بین المللی دادگستری در خصوص درخواست آفریقای جنوبی برای صدور دستور توقف حمله اسرائیل به رفح در نوار غزه و همزمان با ادامه حملات هواپیماهای نظامی به مناطق مختلف در غزه صادر می شود.

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه در پایان دویست و سی امین روز تجاوزات رژیم اسرائیل به روزرسانی مهم‌ترین آمار جنگ اسرائیل را منتشر کرد که بارزترین آن وجود 45 هزار و 800 شهید و مفقود از آغاز این تجاوزات است.

این خبر را در وبگاه العربی الجدید ببینید

نظر شما