شناسهٔ خبر: 67223776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

یوتیوب ظاهراً مقابله با ادبلاکرها را تشدید کرده است - اکونیوز

اقتصاد ایران: یوتیوب برای تشدید مقابله با مسدودکنندگان تبلیغات دست به روش‌های جدیدی زده است.

صاحب‌خبر -

یوتیوب به تلاش‌های خود برای ازکارانداختن نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات (Ad Blocker) ادامه می‌دهد. اوایل این هفته، نرم‌افزار محبوب مسدودکننده اسپانسر بلاک (SponsorBlock) اعلام کرد که یوتیوب در حال آزمایش تزریق تبلیغات از سمت سرور (Server-side ad injection) برای تعداد محدودی از کاربران است.

در روش جدید برخلاف روش تزریق تبلیغات از سمت کاربر (Client-side ad injection)، تبلیغات مستقیماً قبل از رسیدن ویدئو به دستگاه کاربر، در سرورهای یوتیوب به ویدئو تزریق می‌شوند. این کار کشف و مسدود کردن تبلیغات را برای نرم‌افزارهای مسدودکننده بسیار دشوارتر می‌کند.

اسپانسر بلاک در‌این‌باره اعلام کرده است: «این روش باعث برهم‌خوردن زمان‌بندی‌های ما می‌شود و حالا زمان تمام ویدئوها به‌اندازه‌ی مدت تبلیغات جابه‌جا می‌شود.»

سخن‌گوی گوگل با تأیید ضمنی این آزمایش اعلام کرد که فرایند مذکور ممکن است برای کاربرانی که از مسدودکننده‌های تبلیغات استفاده می‌کنند، به تجربه‌ی نامطلوبی هنگام تماشای محتوا در یوتیوب منجر شود. کاربرانی که قصد دارند محتوا بدون تبلیغات را تماشای کنند، باید اشتراک پریمیوم را بخرند.

سال گذشته، یوتیوب با راه‌اندازی پیام‌های پاپ‌آپ، عملاً کاربران را مجبور می‌کرد تا برای تماشای ویدئوها، مسدودکننده‌های تبلیغات خود را غیرفعال کنند.

مقالات مرتبط
  • دکمه لایک یوتیوب برای برخی کاربران از دسترس خارج شد
  • از ادبلاکر استفاده می‌کنید؟ تماشای ویدیوهای یوتیوب برای شما غیرممکن می‌شود

شرکت AdGuard، یکی از توسعه‌دهندگان مسدودکننده‌های تبلیغات، رویکرد تزریق تبلیغات از سمت سرور را پدیده‌ای تازه نامید؛ اما یوتیوب قبلاً روشی مشابه را در اپلیکیشن‌های موبایل خود استفاده می‌کرد.

شرکت AdGuard خوش‌بین است که راه‌حل‌هایی برای این مشکل پیدا شود و این امر نیازمند تلاش‌های هماهنگ و رویکردهای نوآورانه‌ی توسعه‌دهندگان دارد.

نظر شما