شناسهٔ خبر: 67223739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

پزشکیان:

پزشکیان: اگر قومیت‌گرا بودم نمی‌گفتم «ایران برای همه»

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا قومیت‌گرا است، گفت: اگر قومیت‌گرا بودم شعار انتخاباتی خود را «ایران برای همه» انتخاب نمی‌کردم.

صاحب‌خبر -
اگر قومیت‌گرا بودم نمی‌گفتم «ایران برای همه»
کد خبر: 663720
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۷ ۲۲:۵۰:۳۲

 

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا قومیت‌گرا است، گفت: اگر قومیت‌گرا بودم شعار انتخاباتی خود را «ایران برای همه» انتخاب نمی‌کردم.

به گزارش تسنیم، مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، با حضور در برنامه تلویزیونی بدون تعارف به سوالاتی که درباره وی در روزهای اخیر مطرح شده است، پاسخ داد. 

ی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون در تصمیم گیری سیاسی در دوران مدیریت خود در دوراهی بین تصمیم سخت و محبوبیت میان مردم قرار گرفته‌اید؟ گفت: یادم است در دوران آیت‌الله رفسنجانی رئیس دانشگاه بودم و در راستای کوچک کردن دولت باید با عده‌ای لغو قرارداد می‌کردم؛ به من گفته بودند که 300 نفر را از کار برکنار کنم، اما من این کار را نکردم و گفتم که حکم من را لغو کنید؛ من همیشه سعی کردم که طرف مردم و با مردم باشم و در جایی که حق آنها خورده شده، با آنها زندگی کنم نه با قدرت.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید مردم درباره سمت چه فکری می‌کنند؟ تاکید کرد: این را باید از مردم بپرسید اما آنچه که هست هیچ وقت به آنها دروغ نگفتم و با آنها غیر صادقانه رفتار نکردم و الان هم می‌گویم که در زندگی‌ام چیزی را پنهان ندارم.

پزشکیان در پاسخ به اینکه چه ویژگی از شما در ذهن مردم برجسته است؟ اظهار کرد: تصور می‌کنم که صداقت و دروغ نگفتنم؛ امکان ندارد که وعده‌ای داده باشم و به آن عمل نکرده باشم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر بخواهید شبهه‌ای که از شما ذهن مردم وجود دارد را برطرف کنید، چه می‌گویید؟ ادامه داد: یک مرتبه در مجلس یکی از آقایان به من گفت که دختر تو در فلان جا فلان کاره است که من به او گفتم بیایید زندگی ما و او را ببینید؛ زندگی و دارایی ما معلوم است؛ نه فقط فرزندان من بلکه هیچ کدام از اطرافیان من را نمی‌توانند در بنگاه‌های اقتصادی پیدا کنند. این درحالیست که فرزندان خواهر و برادرم بیکار هستند و می‌توانستم برای کار آنها توصیه کنم.

 

اگر قومیت‌گرا بودم، نمی‌گفتم ایران برای همه

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه شما قومیت‌گرا هستید؟ تاکید کرد: اگر قومیت‌گرا بودم، نمی‌گفتم ایران برای همه، هیچ وقت برای ایران تا پای مرگ در جبهه‌ها نمی‌جنگیدم و امروز نمی‌گفتم که حق همه را باید بدهیم به همه باید گوش دهیم و مشکلات همه را حل کنیم.

پزشکیان در پاسخ به پرسشی درباره‌ راهکار برطرف کردن شکاف نسلی با نسل زد اظهار کرد: من با نوه‌ها و جوانان و بچه‌ها کوه می‌روم و بازی می‌کنیم و سالن ورزشی می‌رویم و در مسابقات شرکت می‌کنیم؛ آنها به دنبال نوآوری، علم و تازگی هستند و زمانی ما با آنها مشکل پیدا می‌کنیم که در ذهنیت بسته مانده باشیم؛ تلاش کردیم ذهن بسته نداشته باشیم و بتوانیم آنچه حق آنهاست و باید شکوفا شوند را نادیده می‌گیریم و برای آنها مانع ایجاد نکنیم که نتوانند رشد کنند، وظیفه ما ایجاد بستر برای شکوفایی، رشد و بالندگی این عزیزان است. ما با آنها مشکلی نداریم اما آنها با ما مشکلی دارند چون می‌خواهیم از ذهن بسته‌ای که داریم جلوی رفتن آنها را بگیریم.

وی در پاسخ به اینکه برای دوران بازنشستگی چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: در باغی که خریدم سپری می‌کنم؛ به طبیعت می‌رود و راحت زندگی می‌کنم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایه به اینکه آیا فکر می‌کنید که اختیارات کافی قانونی برای انجام وظیفه به عنوان رئیس جمهور در ایران را دارید؟ اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در این کشور به جایی برسیم اصولاً باید بین قوا و سیاست‌گذاری‌ها تعامل سازنده‌ای برای رسیدن به هدف داشته باشیم؛ عین این تعامل را با مردم و دنیا باید داشته باشیم؛ ما تنها با گفت‌وگو می‌توانیم پیش برویم و با امر و نهی نمی‌توانیم پیش برویم. در نتیجه در محدوده‌ای که در اختیار دولت است، باید با تعامل با دیگر قوا بتواند منویات را در چارچوب سیاست‌های کلی پیش ببرد؛ ما قصد تقابل با هیچ کسی نه در درون دولت، نه با مردم و نه با سیاست‌های جهانی را نداریم.

پزشکیان در جمله‌هایی جداگانه به هواداران، منتقدان و مردم گفت: به هواداران می‌گویم که «با هم برای ایران و با ایرانیان»، به مخالفان و منتقدان می‌گویم «اگر حق با آنهاست موجب پیشرفت ما خواهند بود و ما حتما صدای آنها را خواهیم شنید و اعمال خواهیم کرد» و به مردم می‌گویم که «ما موظف نیستیم که مردم را ناراضی کنیم بلکه باید نارضایتی‌ها را برطرف کنیم؛ دغدغه مردم چیزی است که باید در ذهن همه مدیران و مسئولان باید و کاری کنیم که آنها راحت زندگی و ارتقاء پیدا کنند و حق‌شان ضایع نشود.

 

نظر شما