شناسهٔ خبر: 66817973 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تجربه زیارت مشهد مقدس در تعطیلات خرداد

تجربه زیارت حرم امام رضا (ع) در تعطیلات خرداد یک تجربه دلنشین برای زائرانی است که در باقی ایام سال فرصت نمی‌کنند به مشهد مقدس بیایند.

صاحب‌خبر -

با توجه به این که خردادماه ایام امتحانات مدارس و دانشگاه‌های کشور است، تعداد زائران نسبتاً کمتر است و این تعطیلات برای کسانی که فرزند دانش‌آموز و دانشجو ندارند بسیار مناسب است.

هزینه‌های سفر به مشهد مقدس در خرداد

زیارت مشهد مقدس یک تجربه معنوی و دل‌چسب است که برای هر زائری تبدیل به یک سفر آرام‌بخش و بی‌نظیر می‌شود. مشهد، شهری مذهبی و البته تاریخی است و هر ساله میلیون‌ها زائر از سراسر ایران و جهان به این شهر مقدس سفر می‌کنند تا از حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) بهره‌مند شوند.

هزینه سفر به مشهد شامل رزرو بلیط قطار یا هواپیما، رزرو هتل یا مسافرخانه و هزینه‌های مربوط به گردش و خرید سوغاتی می‌شود. اگر بخواهید به صورت زمینی و به‌صرفه به مشهد بروید می‌توانید در مدیریت هزینه‌ها بهتر عمل کنید. به همین منظور خرید بلیط قطار مشهد از سفرمارکت را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

ایستگاه راه آهن مشهد تلفن، آدرس و روش‌های خرید بلیط

هنگام خرید بلیط قطار می‌توانید بر اساس بودجه خود در میان انواع قطارهای موجود تصمیم بگیرید. ایستگاه راه‌آهن مشهد یکی از پرترددترین ایستگاه‌های قطار در ایران است و هرروزه از سراسر کشور تعداد زیادی مسافر و زائر به‌صورت زمینی به این شهر مقدس سفر می‌کنند.

بخش دیگر هزینه‌های شما مربوط به اقامتگاهی است که انتخاب می‌کنید. با توجه به این که در خرداد ماه تعداد زائرین کمی کاهش پیدا می‌کند برای پیدا کردن جای خالی در هتل‌ها با مشکلات همیشگی مواجه نخواهید بود. اگر به دنبال مکانی اقتصادی برای اقامت هستید می‌توانید به سراغ مسافرخانه‌های نزدیک حرم مطهر بروید. اگر هم محدودیتی در هزینه ندارید، بهترین هتل‌های مشهد در جوار حرم امام رضا (ع) در این ایام با رزرو قبلی قابل اقامت هستند.

علاوه بر رفت و آمد و اسکان، تفریح و خرید در مشهد هم هزینه‌بر است. همان‌طور که می‌دانید مشهد تفریحات آبی هیجان‌انگیزی دارد. علاوه بر این بازارهای متنوع و بزرگی در مشهد وجود دارد که می‌توانید برای خرید سوغاتی یا اقلام موردنیاز خود به آن‌ها مراجعه کنید. در ایام خرداد این بازارها خلوت‌تر هستند.

تفرجگاه‌های طبیعی در طرقبه و شاندیز هم در این روزهای بهاری و در روزهای میانی هفته کمی خلوت‌تر هستند؛ بنابراین بعد از زیارت می‌توانید به این مناطق هم سری بزنید و از تنوع غذایی مخصوص آن لذت ببرید.

آب‌وهوای مشهد در این ایام معمولا معتدل و تا حدودی گرم است. بهتر است برای رفتن به مشهد مقدس از لباس‌های خنک و تابستانی استفاده کنید تا در گرمای اواخر فصل بهار دچار گرمازدگی نشوید.

نکته مثبت دیگر در سفر به مشهد در خرداد ماه این است که ترافیک کمتری در سطح شهر وجود دارد. بنابراین با خیال راحت می‌توانید در اطراف بافت حرم و بازارهایش سفر کنید. اگر قصد رفتن به پاساژها و بازارهای مناطق دیگر مشهد را هم داشته باشید این ایام بهترین وقت برای خرید خواهد بود.

تعدادی از جاهای دیدنی کلان شهر مشهد

باتوجه‌به این که مشهد دارای خطوط مترو است شما با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. در حال حاضر مشهد 2 خط مترو دارد که از بخش‌های پرتردد و مهم شهر عبور می‌کنند. با استفاده از این خطوط می‌توانید تا ابتدای طرقبه هم بروید. ناوگان اتوبوس شهری هم خطوط زیادی دارد که برخی از آن‌ها در کمتر از 2 ساعت از شرقی‌ترین نقطه مشهد به غربی‌ترین نقطه آن می‌روند.

استفاده از تاکسی‌های خطی و تاکسی‌های اینترنتی هم در مشهد رواج دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به هرمقصدی که مایل بودید بروید.

یکی از مهم‌ترین تفریحات در مشهد غذا خوردن و رستوران گردی است. اگر به این شهر سفر می‌کنید نباید لذت خوردن غذاهای باکیفیت و متنوع را از خود بگیرید. خوردن شله و شیشلیک در رستوران‌های مشهد می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش و خوش‌مزه باشد. انواع مختلفی از رستوران‌ها و کافه‌ها در سطح شهر وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. اگر به سمت ییلاقی مشهد بروید هم می‌توانید رستوران‌ها و کبابی‌های معروفی را پیدا کنید که بهترین غذاهای مشهدی و ایرانی را سرو می‌کنند.

نکات مهم در سفر به مشهد مقدس

در حال حاضر بازارهای متنوعی در مشهد وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید. اگر در ایام تعطیلات خرداد به مشهد سفر کنید، همچنان بازارهای اطراف بافت حرم مطهر برای خرید سوغاتی باز هستند. خوب است برخی نکات مهم در سفر به مشهد را خیلی کوتاه با هم مرور کنیم:

معرفی اماکن زیارتی مشهد مقدس به صورت کامل

  • اگر قصد خرید سوغاتی اختصاصی دارید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ پک‌های زعفران و زرشک بروید. در بسیاری از مغازه‌ها با توجه به بودجه خود می‌توانید یک پک انتخاب کنید. خرید زعفران و زرشک در کنار مهر و تسبیح یک سوغاتی با ارزش معنوی و مادی بالا است.
  • در ایام تعطیلات خرداد تفریحات آبی و مراکز تاریخی مشهد هم تعطیل است. اگر قصد دارید علاوه بر زیارت، سفری سیاحتی هم داشته باشید می‌توانید یک یا دو روز قبل یا بعد از تعطیلات را هم در مشهد بمانید.
  • برای اسکان رایگان در مشهد می‌توانید از پارک‌هایی که شهرداری مشهد برای اسکان موقت زائران در نظر گرفته است استفاده کنید. این پارک‌ها امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، حمام و پارک کودک را دارند.
  • اگر قصد استفاده از مترو و اتوبوس را دارید بهتر است کارت شهروندی مشهد که با عنوان «من‌کارت» شناخته می‌شود را تهیه کنید تا بتوانید از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
  • بعضی از هتل‌هایی که فاصله نسبتاً دوری از حرم دارند، هزینه اقامت کمتری برای شما خواهند داشت؛ بنابراین با رزرو هتل‌های ارزان‌تر و استفاده از مترو می‌توانید سفر کم‌هزینه‌تری در تعطیلات خرداد داشته باشید.
  • برای کاهش هزینه‌های خوردوخوراک هتل می‌توانید به کافه‌ها و رستوران‌های ارزان‌تری که در سطح شهر هستند سری بزنید.
  • سفر زمینی به مشهد با قطار یک سفر اقتصادی محسوب می‌شود که باتوجه‌به انتخاب شما امکانات رفاهی مناسبی خواهد داشت.

جمع‌بندی

تجربه زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) برای تمام مسلمانان جهان لذت‌بخش است. اگر در تعطیلات خرداد فرصت این سفر را پیدا کنید در یکی از بهترین زمان‌های ممکن به این شهر خواهید رفت؛ چرا که در این زمان زائران کمتری در مشهد حضور دارند حرم رضوی و بافت اطراف آن خلوت‌تر از ایام دیگر سال است.

برچسب‌ها:

نظر شما